17
de Juny
de
2015
Act.
18
de Juny
de
2015
Wallapop ha recollit aquest dimecres el Premi Esade Alumni & Banc Sabadell a la Millor Start-up de l'any. Ho ha fet Agustín Gómez, CEO de la companyia, en el marc de la jornada Enterpreneurship Day que organitza Esade Alumni.
Durant el lliurament, Gómez ha agraït als inversors que van apostar pel projecte i ha ressaltat que l'empresa ara té els recursos i el suport necessaris per estar en primera línia. "Som una nova onada d'start-ups espanyoles valentes que volem jugar a la primera divisió global". I ha fet l'ullet a la ciutat que els ha vist néixer com a empresa: "el talent d'aquí no té res a envejar al de Silicon Valley".
Retenir talent
Durant la jornada de l'ESADE Alumni Entrepreneurship Day s'han reunit emprenedors de primer nivell de diferents sectors que han coincidit en la importància de retenir talent i a tenir clars els objectius i expectatives per conviure amb les adquisicions.
"En una operació de compra has de definir els actius i negociar", ha assenyalat Javier Andrés, fundador i CEO de Ticketea que va ser adquirida per l'alemanya TodayTickets. "En funció de la compra, l'estratègia és diferent", ha afegit.
César Isern, el CEO i cofundador d'Iceberg junt amb Albert Pereta, start-up adquirida per Pinterest, ha destacat que en el seu cas en particular "van comprar el talent i la visió". " A Pinterest encara no havien invertit en les eines de gestió de continguts i allí és on som nosaltres", explica Isern, que s'ha mudat a Sant Francisco.
Internacionalitzar la start-up
Juan Carlos Riveiro, CEO i cofundador de Gigle, ha presumit d'haver tingut una "adquisició caòtica i divertida", en un sector diferent (adquirida per Broadcom Corporation). "En total, aconseguim 31 milions de dòlars sol amb un PowerPoint", sintetitza. I matisa: "Si ets emprenedor i sempre penses a vendre la teva empresa vas malament, perquè les start-ups mai no es venen, es compren".
Sobre internacionalització de start-ups, Pere Vallès, CEO de Scytl ha destacat que "la internacionalització d'empreses de programari és barata en comparació d'altres sectors i que el millor és el 'prova i error'".
"No cal escatimar en advocats al moment del finançament d'una start-up", ha assenyalat Oscar Macià, CEO de Force *Manager, que coincideix que "la segona ronda de finançament mai no és més fàcil que la primera".
Els emprenedors destaquen que l'ADN de la companyia ha d'evolucionar, encara que sense perdre les arrels. "Els core values immutables són un error", puntualitza Vallès. "Es parla molt del tema del finançament, però el complicat és liderar equips i el factor humà", opina el CEO de Ticketea.
Durant el lliurament, Gómez ha agraït als inversors que van apostar pel projecte i ha ressaltat que l'empresa ara té els recursos i el suport necessaris per estar en primera línia. "Som una nova onada d'start-ups espanyoles valentes que volem jugar a la primera divisió global". I ha fet l'ullet a la ciutat que els ha vist néixer com a empresa: "el talent d'aquí no té res a envejar al de Silicon Valley".
Retenir talent
Durant la jornada de l'ESADE Alumni Entrepreneurship Day s'han reunit emprenedors de primer nivell de diferents sectors que han coincidit en la importància de retenir talent i a tenir clars els objectius i expectatives per conviure amb les adquisicions.
"En una operació de compra has de definir els actius i negociar", ha assenyalat Javier Andrés, fundador i CEO de Ticketea que va ser adquirida per l'alemanya TodayTickets. "En funció de la compra, l'estratègia és diferent", ha afegit.
César Isern, el CEO i cofundador d'Iceberg junt amb Albert Pereta, start-up adquirida per Pinterest, ha destacat que en el seu cas en particular "van comprar el talent i la visió". " A Pinterest encara no havien invertit en les eines de gestió de continguts i allí és on som nosaltres", explica Isern, que s'ha mudat a Sant Francisco.
Internacionalitzar la start-up
Juan Carlos Riveiro, CEO i cofundador de Gigle, ha presumit d'haver tingut una "adquisició caòtica i divertida", en un sector diferent (adquirida per Broadcom Corporation). "En total, aconseguim 31 milions de dòlars sol amb un PowerPoint", sintetitza. I matisa: "Si ets emprenedor i sempre penses a vendre la teva empresa vas malament, perquè les start-ups mai no es venen, es compren".
Sobre internacionalització de start-ups, Pere Vallès, CEO de Scytl ha destacat que "la internacionalització d'empreses de programari és barata en comparació d'altres sectors i que el millor és el 'prova i error'".
"No cal escatimar en advocats al moment del finançament d'una start-up", ha assenyalat Oscar Macià, CEO de Force *Manager, que coincideix que "la segona ronda de finançament mai no és més fàcil que la primera".
Els emprenedors destaquen que l'ADN de la companyia ha d'evolucionar, encara que sense perdre les arrels. "Els core values immutables són un error", puntualitza Vallès. "Es parla molt del tema del finançament, però el complicat és liderar equips i el factor humà", opina el CEO de Ticketea.