En un moment de profunda transformació per al sector Horeca, que s'ha hagut d'adaptar a les noves demandes d'un consumidor cada cop més exigent i canviant, ara també afloren noves tendènciesgastronòmiques que estan marcant un abans i un després. Auténtica2023, el nou esdeveniment dedicat a la gastronomia i la indústriaalimentària que tindrà lloc els propers 25 i 26 de setembre a Sevilla, reunirà directius i professionals del canal Horeca per analitzar com estan impactant les noves tendències i models de restauració al sector.
La sostenibilitat i els productes de proximitat seran un dels temes centrals de l'Horeca Fòrum d'Autèntica. En un escenari on la sostenibilitat és present a totes les converses i les amenaces mediambientals i socials són una realitat creixent, "el sector de la restauració ha d'apostar per proveïdors locals i productes de proximitat", afirma l'organització de la fira. JuanjoMesa, del restaurant RADIS, VictorMartín, xef del Restaurant Trigo i, DavidReartes, del Restaurant ReArt compartiran què es pot fer des de l'alta gastronomia per impulsar la sostenibilitat al sector.
L'Auténtica 2023 posarà el focus en el sector Horeca i en les noves tendències gastronòmiques
El producte local i d'origen no només és un aspecte que millora la sostenibilitat alimentària, sinó que ja s'ha convertit en una demanda del consumidor. Els clients demanen transparència i informació sobre els aliments que consumeixen, amb l'objectiu que aquests siguin de proximitat i de temporada. XavierPellicer, del Restaurant Xavier Pellicer i JaumeTorras, de Soulbim, analitzaran com impactarà aquesta demanda dels consumidors al sector Horeca.
Auténtica 2023 destaca que la sostenibilitat gastronòmica fa referència a integrar la sostenibilitat en totes les etapes de la cadena de valor, des de la producció d'aliments fins a l'experiència del client. En aquest context, s'està atorgant el distintiu BiosphereCertified a aquells negocis que han implementat pràctiques sostenibles. VíctorQuintillà, xef de Lluerna, MontserratFalgueras, de Servipro-ECOFROG, i LuisRiera, CEO de SAIA, desvetllaran estratègies i casos d'èxit reals per implementar aquesta “sostenibilitat gastronòmica” als establiments de restauració.