En l’era de la digitalització, lluny queden les llargues caminades per les ciutats o les infinites trucades als telèfons que anuncien els pisos de lloguer. Avui dia, el món immobiliari està completament digitalitzat i les agències treballen amb servidors que es dediquen a ensenyar fotografies i ordenar visites. Aquest canvi també suposa una modernització del mercat i acaba per convertir-se en la manera més ràpida i senzilla d’aconseguir trobar el pis ideal per als inquilins. Tot i això, moltes agències no treuen el suc suficient dels seus anuncis a causa de la mala qualitat de les fotografies o la poca perspectiva. StageInHome és una startup que neix per solucionar aquests problemes, transformant qualsevol espai buit en un lloc habitable utilitzant la tecnologia 3D i la realitat virtual.
“Vam descobrir que el mercat immobiliari podia augmentar les seves vendes recreant mobles i omplint espais buits”, explica Saúl Garcia, CEO de la companyia. Amb la col·laboració de Barcelona Activa i després d’haver guanyat un concurs d’Esade, StageInHome obria les portes l’any passat per donar una solució intel·ligent a les agències immobiliàries. “Sabem del cert que les males fotografies dels pisos obtenen un mal resultat de vendes i això és quelcom que volem millorar”, recorda Garcia. Aquesta pràctica s’anomena home staging i és de les més utilitzades als Estats Units, però a Europa encara és un terreny per explorar.
Garcia: "Tenim una base de cinc estils per a totes les habitacions i així les agències poden ensenyar els més adients per als clients"
El funcionament d'aquesta companyia -en què hi treballen mitja dotzena de persones amb assessorament d'empresaris i professors d'Esade- és relativament senzill. Les agències que necessiten promocionar un pis poden contractar els serveis de la companyia per tal que recreï els mobles d'una sala i es pugui veure com podria quedar un cop plena. A més, l'empresa treballa amb diferents dissenys i estils perquè les agències puguin escollir i ensenyar diferents opcions als seus clients: "Tenim una base de cinc estils per a totes les habitacions i així les agències poden ensenyar els més adients per als clients", afirma el CEO de la companyia.
Un altre dels grans avantatges d'aquest projecte és el seu model de negoci. L'empresa no vol utilitzar la subscripció sinó el pagament per ús, així les immobiliàries poden utilitzar la seva plataforma de la manera que vulguin i quan vulguin en els pisos que creuen que pot funcionar millor: "Utilitzant la deep tech podem aconseguir millors resultats i més rapidesa per a les immobiliàries". I és que segons les estadístiques de mercat, els pisos triguen al voltant d'uns vuit mesos de mitjana en ser venuts o llogats, però està comprovat que aquest temps es redueix a un sol mes si s'utilitza la tecnologia del home staging: "Al final, nosaltres podem aconseguir millors resultats en un temps d'espera menor", diu Garcia.
Mobiliari virtual
Tot i que el mobiliari que exposen en les seves recreacions és completament virtual, té certa part de realitat, ja que els mobles existeixen. Una de les següents fases del projecte és aconseguir acords amb empreses de mobles per tal de poder anunciar els seus productes de manera virtual. Així, totes les recreacions tenen una base de realitat i poden acabar sent vertaderes: “De moment, utilitzem mobles que no es poden comprar enlloc, però volem canviar el model amb mobles reals”, descriu el CEO de StageInHome.
Garcia: “De moment, utilitzem mobles que no es poden comprar enlloc, però volem canviar el model amb mobles reals”
D’altra banda, aquesta tecnologia també és aplicable al sector del mobiliari, ja que aquestes escenes virtuals que creen a la companyia poden utilitzar-se per recrear localitzacions ideals per als mobles de les botigues: “El mercat dels mobles es pot convertir en un bon col·laborador”, explica Garcia.
Noves tecnologies, la nova sortida
La competència d'aquesta empresa es concentra bàsicament a l'altre costat de l'oceà, ja que als Estats Units un 20% de les immobiliàries ja utilitzen la tecnologia i la recreació virtual per vendre o llogar pisos. "No vull pensar que no tenim competència perquè seria hipòcrita, però a Europa no tenim les mateixes dades que als EUA", descriu el directiu. Aquest fet denota un forat al mercat en un moment on la tecnologia està acaparant tots els mercats i, al cap i a la fi, acaba per convertir-se en la solució per innovar i seguir fent créixer el mercat. "La nostra plataforma treballarà amb diferents idiomes per fer la internacionalització possible", reflexiona Garcia.
StageInHome treballa amb els somnis i vol aconseguir que les persones puguin fer realitat els desitjos o les necessitats de la casa que volen comprar-se o llogar. No només es pot convertir en un company perfecte per a les immobiliàries, sinó que també pot ajudar la gent a fer-se una idea del que estan comprant, perquè tal com recorda Garcia: “El món immobiliari és molt competitiu i la nostra plataforma pot fer la cerca de pisos molt més senzilla”.