• Empresa
  • Starbucks, una comunitat online

Starbucks, una comunitat online

Un dels secrets de la cadena de cafeteries rau en escoltar i saber què pensen els seus clients a través de la xarxa

Títol de la imatge
Títol de la imatge
Redacció
07 de Febrer de 2014

El punt fort de Starbucks no és només el seu cafè, els seus muffins i pastissos, ni l'ambient. No ho és cap d'aquests elements per separat, sinó que ho és el tot, el que fa que prendre allà un cafè sigui una experiència d'usuari única i diferent. I cal anar més enllà, perquè limitar-se a vendre un producte sense crear comunitat és el camí directa cap a la seva desaparició.

Tot això és el que explica la directora de màrqueting de la cadena de cafeteries a Espanya i Portugal, Beatriz Navarro, en aquesta entrevista. Posa de manifest la importància d'estar present a les xarxes i d'escoltar el client, fer un estudi de mercat a través del diuen els tuits o els resultats d'una enquesta a Facebook. Perquè, al final, tenir una gran campanya de màrqueting no serveix de res si l'empresa no sap què vol el seu principal consumidor i el fa sentir part de la companyia.