
“Una persona que aprèn a través de l’emoció reté fins a un 90% més", comenta Ariadna Pié, CEO i fundadora de Pitinglish, en una conversa amb VIA Empresa. Durant la pandèmia, Pié impartia classes d’anglès online i va detectar una forta desmotivació en e-learning (l’aprenentatge en línia). D’aquesta observació neix Pitinglish, una startup catalana amb el suport de Barcelona Activa que està revolucionant la manera com els infants aprenen anglès. La plataforma combina intel·ligència artificial, neuroeducació i una experiència d’aprenentatge completament personalitzada. “Som la primera plataforma en línia capaç d’adaptar, en temps real, el contingut, la metodologia i el professor al perfil cognitiu i emocional de cada alumne”, explica Pié.
La fundadora va detectar que la manca de motivació sovint estava relacionada amb dificultats d’aprenentatge com la dislèxia, el TDAH o altres necessitats educatives específiques. “Una classe amb molta diversitat i diferents ritmes d’aprenentatge fa que molts nens es quedin enrere i es desmotivin completament. Llavors, vaig començar a casa meva, com a autònoma, a personalitzar les classes. Em fixava en els seus gustos, els seus interessos, en allò que realment els motivava”, recorda Pié.
Pié (Pitinglish): “Som la primera plataforma en línia capaç d’adaptar, en temps real, el contingut, la metodologia i el professor al perfil cognitiu i emocional de cada alumne"
Amb aquesta experiència, va decidir incorporar principis de la neuroeducació per reforçar l’atenció, la confiança i la retenció, tot respectant els ritmes individuals d’aprenentatge. Així mateix, va començar a acompanyar nens amb TDAH, dislèxia i altres necessitats educatives específiques.
Amb la convicció que el sistema educatiu necessitava una renovació per connectar amb les noves generacions, l’equip va decidir apostar per la innovació i la intel·ligència artificial. “Bàsicament, hem desenvolupat un algoritme que fa match entre l’alumne i el professor. Oferim el millor professor per a cada nen segons les seves característiques i necessitats”, explica Pié.
Aprendre amb emoció: la clau de Pitinglish per transformar l’educació
Aquest algoritme té en compte diversos paràmetres, com l’edat, el gènere, el ritme d’aprenentatge i els interessos personals. Abans d’accedir a les classes, les famílies omplen un formulari amb aquesta informació. A partir d’aquí, l'algoritme de la IA genera contingut personalitzat pels professors segons el perfil d'aquest.
“Quan els nens fan la primera classe gratuïta —que oferim perquè provin la metodologia i s’hi enganxin—, la IA ja ha fet el match. Per exemple, podem assignar un professor amb experiència en dislèxia i que, a més, comparteixi interessos amb l’alumne, com ara les pel·lícules de Marvel. Això crea una connexió molt més significativa des del primer moment”, afegeix la CEO.
Després d’un període de desenvolupament i refinament del producte, Pitinglish es va llançar oficialment l’any 2022. Des d’aleshores, la CEO, juntament amb un equip de 12 persones, ha posat en pràctica la seva experiència per transformar l’aprenentatge en línia de l’anglès. “La nostra missió és ajudar cada nen i nena a convertir l’anglès en el seu superpoder, mitjançant una manera d’aprendre que respecti la seva manera única de ser i de pensar”, afirma Pié.
Objectiu 2026: expandir-se a països de l’Amèrica Llatina
Actualment, comptem amb 142 famílies que fan servir un model de subscripció basat en packs de sessions.“Per exemple el pack més gran inclou més de 30 classes. A partir de les 30 sessions, el preu per classe es redueix considerablement. Una classe individual surt per 7 euros, mentre que en el paquet més petit, de 5 sessions, cada classe costa 10 euros”, explica Pié.
Pié (Pitinglish): “Acabem d’obrir la nostra primera ronda de finançament, amb un objectiu de 300.000 euros"
L’empresa ha experimentat un creixement notable i ha tancat el 2024 amb una facturació anual de 21.500 euros. “Acabem d’obrir la nostra primera ronda de finançament, amb un objectiu de 300.000 euros, per desenvolupar una part Software as a Service (SaaS)”, afirma la CEO, qui argumenta que, "a més de les classes individuals one to one, estem treballant en el Social Club, un espai digital gamificat on els infants poden practicar l’anglès jugant, superant reptes i participant en diàlegs interactius”, afegeix.
L’objectiu de Pitinglish per al 2026 és expandir-se a països de l’Amèrica Llatina. “Un cop estiguem ben consolidats aquí, amb la part de SaaS desenvolupada i una presència sòlida a Espanya, volem fer el salt a LATAM. Hem analitzat el mercat i hem detectat que l’e-learning està en ple auge en aquella regió. Hi veiem una gran oportunitat de negoci”, conclou la CEO.