• Empresa
  • Les startups més llegides de l'any

Les startups més llegides de l'any

Eliminar la precarietat laboral juvenil, els paradisos rurals per desconnectar o el lloguer d'espais són algunes de les idees més populars d'aquest 2021

L'equip fundador de TalentZed | Cedida
L'equip fundador de TalentZed | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
30 de Desembre de 2022
Act. 05 de Gener de 2022

La secció Una idea, una empresa és un aparador de totes aquelles startups que comencen un projecte innovador dins del teixit empresarial català. Al llarg d'aquest 2021, hem parlat de moltes d'aquestes empreses, els seus objectius i com han aconseguit sobreposar-se a conflictes i la crisi generada per la pandèmia. Amb la col·laboració de Barcelona Activa hem parlat amb emprenedors i emprenedores que han intentat fer els seus somnis realitat, des de begudes energètiques fins a rutes guiades per la ciutat de Barcelona, passant per la millora del sector de la salut mental i l'e-commerce. Aquí tenim el recull de les deu més llegides:

1. TalentZed, la reivindicació d'un futur laboral pels joves

Actualment, a Espanya hi ha un 40% d'atur juvenil i això es tradueix en el fet que poc menys de la meitat dels joves d'aquest país acaben els seus estudis i no tenen cap sortida laboral. TalentZed és una startup que neix per ajudar als joves i donar-los una sortida laboral híbrida entre pràctiques i feina, però amb un gir inesperat: la possibilitat de ser contractat és real. "Nosaltres volem canviar la mentalitat de les empreses envers els joves", explica Luciana Priano, cofundadora del projecte.

2. Dinbeat, hospitalització sense estrès per a mascotes

La salut veterinària encara té molt camí per recórrer i hi ha mètodes utilitzats que encara tenen molt a millorar. Dinbeat és una startup que vol fer més senzilla la feina dels veterinaris, proporcionant un banc de dades immediates -fent servir la tecnologia- per afavorir el benestar i el monitoratge de les nostres mascotes. “Tenim l’objectiu de construir el banc de dades més gran d’Europa en referència al monitoratge dels animals de companyia”, explica Talía Bonmatí, fundadora de l’empresa.

Tecnologia per a mascotes de Dinbeat | Cedida

Tecnologia per a mascotes de Dinbeat | Cedida

3. Psonríe, l’Uber de la psicologia

Consultar o parlar amb psicòlegs acaba sent una cosa que la societat, en termes generals, fa d'amagades i poques vegades es verbalitza com una cosa normal, com si parlar amb aquests professionals fos quelcom que s'ha d'amagar o fer en secret, quan realment gran part de la població necessita visitar el psicòleg en algun moment de la seva vida, sobretot després de la pandèmia. Psonríe és una empresa que vol trencar el tabú de la psicologia i modernitzar-la, introduint-la a l'àmbit digital: "Vam néixer de manera en línia perquè vam veure que la realitat és que a molta gent li fa por anar al psicòleg", explica Jordi Boix, fundador de la companyia.

4. Otramirada, qui va dir que el turisme era pels estrangers?

Quantes vegades ens hem parat a pensar si coneixem realment el lloc on vivim? El turisme sempre ha estat un concepte molt relacionat amb viatjar i conèixer parts del món desconegudes, però mai amb arribar a descobrir realment com és el lloc on vivim. Otramirada, el projecte vital d’Ana Cecília, una guia amb més de 10 anys d’experiència que va passar de fer Tours a l’estranger a organitzar rutes guiades perquè els residents de Barcelona coneguessin realment la ciutat on vivien: “Vaig trobar l’oportunitat de redescobrir la ciutat”, explica.

5. Kidalos, el Netflix de les joguines

“El temps de vida que té una joguina a les mans d’un infant és de tres mesos aproximadament”, explica Vanesa Enríquez, cofundadora de Kidalos, que juntament amb  la seva germana Andrea Enríquez, van decidir endinsar-se en el món de les joguines per “democratitzar-ne l’ús”, tal com descriuen elles mateixes. Així doncs, la companyia lluita contra la consciència consumista i té l’objectiu de demostrar que “pots aconseguir estímuls constants sense necessitat de comprar”.

Vanesa i Andrea Enríquez, fundadores de Kidalos | Cedida

Vanesa i Andrea Enríquez, fundadores de Kidalos | Cedida

6. Spathios, el lloguer per hores és tendència?

Les grans ciutats estan plenes d'espais increïbles per a fer festes, rodatges, sessions de fotos..., però moltes vegades són inaccessibles, i no precisament pel seu preu, sinó perquè no existeix cap espai a internet on es promocionin de manera específica. Spathios és una startup catalana que ha volgut canviar aquesta situació creant un marketplace per a totes aquelles persones que necessiten llogar un espai per hores, amb preus raonables i amb una gran seguretat al darrere. "Volíem crear un model semblant a Airbnb, però per hores, ja que hi ha molts espais no utilitzats en les ciutats", explica Pol Hevia, cofundador de la companyia juntament amb Joaquim Tresserra.

7. Oasis Hunters, a la recerca del paradís del turisme rural

L'edat mitjana de viatgers rurals oscil·la entre els 40 i els 50 anys. Tot i això, moltes de les activitats que pot oferir el turisme rural van dirigides a altres públics més joves o fins i tot, en alguns casos, poden arribar a aglutinar activitats turístiques per a totes les edats. D'aquesta necessitat d'adoptar una nova mirada pel turisme rural neix Oasis Hunters, la startup catalana per a trobar la casa rural adient per a les necessitats del viatger. "Sempre ens ha agradat perdre'ns per algun lloc", explica Joshua Molina, cofundador de l'empresa, juntament amb la seva parella Marina Teixidor.

8. Scoop, proteïnes en càpsules per a esportistes casuals

Els suplements de proteïnes encara avui dia són un producte molt adreçat a aquells esportistes que es passen hores al gimnàs i no tant per a la població que gaudeix d'una vida saludable sense tanta pressió. Scoop és una startup que neix de la necessitat d'adaptar aquestes proteïnes, ja no només per fer-les més atractives pel consum dels esportistes casuals, sinó també més còmodes per traslladar-les a qualsevol espai. "Jo i la meva sòcia ens considerem esportistes ocasionals i vam veure que al mercat no hi havia res per a nosaltres", explica Alex Gil, cofundador de l'empresa juntament amb Philippa Morris.

Alex Gil i Philippa Morris són els fundadors de Scoop | Cedida

Alex Gil i Philippa Morris són els fundadors de Scoop | Cedida

9. Waital, del cinema a casa en un sol clic

En aquesta nova època hi ha empreses que es dediquen a comercialitzar amb els productes que veiem a la gran pantalla. Una d'elles és Waital, una startup catalana que des de 2020 uneix venedors amb usuaris per obtenir aquells esperats productes que un dia van veure al cinema. "Hem desenvolupat la nostra pròpia tecnologia perquè l'usuari només hagi de triar allò que més li agrada del catàleg" explica Jose A. García Pamplona, cofundador de la companyia juntament amb Laura Puig, Oscar Sala i Angel Galindo.

10. Aerial Insights, l'automatització de la topografia

Les startups han estat de les primeres empreses en centrar-se a millorar el temps invertit en les tasques quotidianes i han utilitzat l'automatització de processos per redescobrir la rapidesa i immedietat de la feina, sense perdre qualitat, simplement fent-la més eficaç. Aerial Insights és una empresa que es dedica a proporcionar solucions automatitzades especialitzades en topografia amb drons, és a dir, a partir d'unes fotografies i a través del seu programari aconsegueixen crear solucions i facilitar la feina dels topògrafs. "El truc està en el fet que amb la nostra tecnologia, a partir de fotos planes pots reconstruir elements tridimensionals", explica Fernando Navarro, fundador de la companyia.