• Empresa
  • Superlativa Botanicals, medicina tradicional per i per a dones

Superlativa Botanicals, medicina tradicional per i per a dones

Suplements naturals que ajuden a donar el millor de tu en situacions d'estrés

Teresa Pueyo, fundadora de Superlativa Botanicals | Cedida
Teresa Pueyo, fundadora de Superlativa Botanicals | Cedida
Barcelona
28 d'Octubre de 2021
Act. 28 d'Octubre de 2021

Són els fàrmacs una solució per a tot? Últimament hem vist com el sector de la salut i les farmacèutiques s’han vist sobrepassades a causa de la crisi de la pandèmia i això ha demostrat que la necessitat de cuidar-nos comença amb una bona prevenció. D’aquesta manera, la medicina tradicional -que havia quedat tancada en un calaix per vella- està tornant a ressorgir amb força. Moltes empreses ja treballen per a comercialitzar productes naturals que poden ser substitutius d’algunes receptes mèdiques o, si més no, convertir-se en un bon aliat per a problemes diaris. Superlativa Botanicals és una companyia que ha desenvolupat unes fórmules naturals per ajudar a les dones a enfrontar-se als problemes d’estrès, els desequilibris hormonals o desregulacions cosmètiques i de bellesa.

“Treballem amb medicina tradicional, els anomenats adaptogens que són substàncies que s’extreuen de les herbes naturals”, explica Teresa Pueyo, fundadora de la companyia. Superlativa Botanicals surt al mercat pràcticament durant la pandèmia, un moment en el qual la salut està en boca de tothom i que millor que remeiar-ho amb una empresa nativa digital de solucions naturals que t’arriben a la porta de casa amb un sol clic. “Nosaltres treballem un producte que simplement et calma i ajuda al teu cos a fer-se més resistent als estressors”, recorda la fundadora. Gràcies a la col·laboració de Nementora Catalunya i Barcelona Activa, aquesta companyia ja ha aixecat una ronda de 200.000 euros provant així que el seu producte té èxit entre les dones.

De fet, segons les dades de Superlativa Botanicals, unes 200.000 dones ja han contactat amb l’empresa i han provat algun dels seus productes. “El més interessant del nostre públic és que de normal aproximadament un 50% de les dones que compren el producte són reincidents”, explica Pueyo. A més, la fundadora afegeix que també creu que “l’efectivitat” que produeix el producte de Superlativa és major que el d’altres productes, ja que “seguint les regulacions de la Unió europea, treballen amb percentatges de fórmula efectius”, és a dir, utilitzen les dosis necessàries perquè les píndoles facin efecte des del primer dia: “La nostra solució ja dona resultat des del primer mes”, somriu l’emprenedora.

Pueyo: “Crear un producte que ajudés a les dones a adaptar-se millor als seus ritmes de vida era l’objectiu principal”

L’empresa té dos focus i cinc línies de productes Per una banda, tots aquells productes relacionats amb el benestar, que bàsicament es divideixen en píndoles per l’estrès i per desequilibris hormonals. I per una altra, aquells que van relacionats amb els productes de bellesa com per exemple solucions per la inflor de l’estómac, entre d’altres: “Crear un producte que ajudés a les dones a adaptar-se millor als seus ritmes de vida era l’objectiu principal”, afegeix Pueyo. Ambdues línies de producte estan pensades pel benestar de les dones i s’utilitzen com a mètodes addicionals a la bona dieta i la vida saludable, però tal com descriu la fundadora “et donen l’empenta que necessites depenent del moment”.

La importància de la salut digital

La digitalització és imminent en tots els sectors, però el de la salut i les consultes d’hàbits i benestar encara no ha acabat de despuntar. “Aquí hi ha dos sectors en creixement als que ens enfrontem, auge de la medicina tradicional i de les empreses natives digitals”, recorda Pueyo. Així doncs, l’empresa treballa en el mercat espanyol, que per definició encara no ha avançat tant com d’altres: “Europa segueix a la cua de territoris com els Estats Units o Àsia que ja han implementat la medicina tradicional en el seu sector de la salut”, explica la fundadora.

Pueyo: “De manera tradicional, les dones ens hem adaptat a productes per a homes i no ha passat res. Nosaltres hem creat un producte per a dones, però completament segur i adaptable als homes”

D’altra banda, pel que fa a la digitalització d’empreses de salut és un mercat creixent i tal com descriu l’emprenedora “hi haurà lloc per a tothom”. En aquest sentit, Superlativa Botanicals es diferencia d’altres marques pel seu tracte amb el consumidor final i la necessitat de mantenir el contacte, ja que moltes grans empreses treballen amb companyies multimarca i “rarament tenen contacte amb aquest consumidor final del producte”, es lamenta Pueyo.

Fet per dones per a dones

L’equip de Superlativa Botanicals està format per quatre dones i altres col·laboradores. Un equip femení que no va ser una idea meditada per Pueyo, però tal com ella explica té sentit que les dones vulguin dissenyar solucions per a dones. Tot i això, la seva marca no només la poden utilitzar dones sinó que està feta pel cos de la dona: “De manera tradicional, les dones ens hem adaptat a productes per a homes i no ha passat res. Nosaltres hem creat un producte per a dones, però completament segur i adaptable als homes”, aclareix Pueyo.

En l’últim any aquesta companyia ha aconseguit fer-se un lloc en el mercat i comercialitzar productes fets per dones pel consum de dones -com a norma general-. Les previsions pels propers 12 mesos, tal com descriu la fundadora són “d’ampliar la plantilla amb vuit treballadors més”. Superlativa Botanicals neix d’una necessitat de medicina natural i ha acabat per trobar una solució d’èxit per a totes les dones. "Una manera -parafrasejant la definició del nom de l’empresa que fa la seva fundadora- d’ajudar a les dones a ser el seu millor jo; en el seu grau superlatiu”.