La Tavella, empresa social de productes ecològics, ha triplicat el nombre de clients l'any 2020. En plena pandèmia, el creixement del comerç electrònic ha portat la companyia a triplicar el nombre de clients, amb més de 2.000 compradors nous, i el milió d'euros de facturació. Les xifres de l'abril són les que més contrasten amb les del 2019. Si bé fa dos anys van registrar 1.353 enviaments i 48.222 euros de facturació, l'abril del 2020 les dades han estat de 3.394 comandes i 136.456 euros d'ingressos.
La facturació total de l'exercici passat va ser d'1.012.646 euros, un 4,17% més que l'any anterior. “Estem contents perquè hem aconseguit créixer en nombre de clients i de facturació en un any molt complicat per a tots, fet que ens ha permès mantenir els llocs de treball d’un col·lectiu que no sempre ho té fàcil i seguir donant suport als petits productors del territori”, explica Alfredo Resines, responsable de La Tavella.
La Tavella és una empresa nascuda l'any 2006 promoguda per les fundacions Viver de Bell-lloc i Sant Tomàs. Un 45% dels empleats de la companyia són persones amb discapacitat intel·lectual o transtorn mental sever, ja que un dels objectius des de la seva creació és treballar amb persones amb alguna discapacitat. L'empresa comercialitza cistelles de fruita i verdura ecològica, de temporada i de proximitat. A banda, també ofereix productes refrigerats , com carn de porc, de pollastre i de vedella, lactis, pizzes, plats precuinats, embotits, farines i cereals, vins, caves i productes ecològics de neteja per a la llar.
La companyia treballa amb 15 productors de tot Catalunya, en funció dels productes que ofereixen segons la temporada. Les cistelles es poden entregar a domicili o bé recollir en algun dels punts establerts per l'empresa. De cara al 2021, La Tavella preveu potenciar les relacions amb productors de fruita i verdura ecològiques, incorporar nous productes en sec i potenciar les subscripcions.