• Empresa
  • La tecnologia de Telefónica aterra a 1.125 escoles i universitats

La tecnologia de Telefónica aterra a 1.125 escoles i universitats

L'empresa vol aportar connectivitat, dispositius, ciberseguretat, formació i suport tecnològic als centres educatius

Un alumne fa feina de l'escola amb l'ajuda de la tecnologia | Europa Press
Un alumne fa feina de l'escola amb l'ajuda de la tecnologia | Europa Press
Redacción VIA Empresa
Barcelona
17 de Setembre de 2020
Act. 19 de Setembre de 2020

Telefónica dona suport tecnològic a 1.125 escoles i universitats catalanes privades i concertades. Davant la incertesa provocada per la pandèmia, l'empresa vol aportar oportunitats de connectivitat per facilitar l'e-learning; dispositius i audiovisuals; ciberseguretat; formació i gestió del canvi; i suport tecnològic. L'objectiu és introduir poc a poc la tecnologia als centres educatius. Telefónica ha ofert el servei a 904 centres de Barcelona, 97 de Girona, 73 de Tarragona i 51 de Lleida.  

El servei inclou un estudi integral per identificar les necessitats específiques de cada centre, executar els treballs, implantar wifi, subministrar ordinadors, tauletes i pissarres digitals, i ajuda al professorat. A banda i relacionat amb la lluita contra el coronavirus, la companyia ofereix sistemes descontaminants i càmeres per mesurar la temperatura corporal dels alumnes i professors.  

Segons explica l'empresa en un comunicat, la covid-19 ha transformat la manera tradicional de treballar en l'ensenyament i és per això que vol oferir aquestes eines, que s'adapten als nous desafiaments. "Comptem amb l'experiència necessària per abordar el procés de transformació digital a l'escola", ha assegurat el director de Telefónica Empresas a Catalunya, Enrique Santiago.  

“Deixem de banda l'ensenyament 100% presencial per a donar pas a les classes en remot i entorns híbrids d'aprenentatge, el que suposa un repte en què alumnes i docents hauran d’adaptar-se a un escenari incert”, ha afegit. Aquest escenari es converteix també en una oportunitat per construir un nou model pedagògic que englobi tota la comunitat educativa i acceleri la digitalització en aquest àmbit.