• Empresa
  • Telefónica guanya un 79% més en el primer trimestre i obté un benefici de 532 milions d'euros

Telefónica guanya un 79% més en el primer trimestre i obté un benefici de 532 milions d'euros

La companyia arrenca el 2024 elevant els ingressos fins a 10.140 milions d'euros, un 0,9% més

L'estand de Telefónica al MWC 2024 | ACN
L'estand de Telefónica al MWC 2024 | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
09 de Maig de 2024

Telefónica ha tancat el primer trimestre amb un benefici net de 532 milions d'euros, un 78,9% més que el mateix període de l'any anterior impulsat pel negoci al Regne Unit i pel creixement dels ingressos. Part del creixement dels guanys s'explica perquè resultat del primer trimestre del 2023, que va ser de 298 milions d'euros de beneficis, va estar marcat per les provisions de 265 milions d'euros. La companyia arrenca el 2024 elevant els ingressos fins a 10.140 milions d'euros (+0,9%), impulsat pels ingressos per servei. El 61% de la xifra de negoci prové del mercat residencial, el 22% d'empreses i el 17% restant del negoci majorista.

Tots els components del negoci registren més facturació a excepció dels ingressos majoristes (-0,9%). En el comunicat de presentació de resultats, la companyia ha anunciat un memoràndum d'entesa no vinculat amb Digi per un acord "de xarxa mòbil a llarg termini". El resultat brut d'explotació (ebitda) ha crescut per sobre dels ingressos fins als 3.205 milions (+1,9%). La xifra d'inversió ha assolit els 1.056 milions d'euros el trimestre, un 2,7% més, de manera que la ràtio d'inversió sobre ingressos s'ha situat al 10,4%.

Aquests resultats han permès al grup de telecomunicacions afirmar que manté les previsions financeres per finals d'any: un creixement d'ingressos de l'1% i de l'ebitda d'entre l'1% i el 2% i una remuneració a l'accionista de 0,30 euros per acció en dos trams.

 "Hem arrencat l'any mostrant un sòlid enfortiment del nostre negoci recolzat en el desplegament del nostre nou full de ruta, el pla estratègic GPS, que guiarà Telefónica fins al 2026. Milloren els ingressos, millora l'activitat comercial i millora la qualitat del servei que prestem als nostres clients i la seva satisfacció", ha dit el president de Telefónica, José María Álvarez-Pallete.