• Empresa
  • Telefónica incrementa un 9,6% els seus beneficis

Telefónica incrementa un 9,6% els seus beneficis

La companyia de telefonia atribuix els bons resultats al creixement "sostenible" malgrat l'impacte "negatiu de la nova regulació a Europa"

La seu de Telefònica a Madrid
La seu de Telefònica a Madrid
Madrid
26 d'Octubre de 2017
Act. 26 d'Octubre de 2017

Telefónica ha obtingut un benefici net atribuïble de 2.439 milions d'euros en els nou primers mesos de 2017, la qual cosa suposa un 9,6% més que els 2.225 milions d'euros que va guanyar en el mateix període de l'any anterior, segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

 

Els ingressos de la multinacional espanyola s'han situat entre gener i setembre en els 38.846 milions d'euros, la qual cosa representa un increment de l'1,4% en termes reportats i del 2,9% en termes orgànics en comparació del mateix període de l'any anterior.

Per la seva banda, el benefici brut abans d'amortitzacions en els nou primers mesos de l'any han assolit els 12.274 milions d'euros, un 2,9% més en termes reportats i un 3,8% més en termes orgànics, mentre que el benefici operatiu ha sigut de 5.143 milions d'euros, un 7,1% més en termes reportats i un 11,2% més en termes orgànics.

 

En el tercer trimestre de l'any, Telefónica ha obtingut un benefici net de 839 milions d'euros, un 14,7% menys que els 983 milions d'euros de fa un any, mentre que la seva facturació s'ha reduit un 2,5% en termes reportats, però ha augmentat un 4% en termes orgànics, fins als 12.754 milions d'euros.

El president executiu de Telefónica, José María Álvarez-Pallete, ha assenyalat que aquests resultats reflecteixen la "sòlida execució" de les principals prioritats estratègiques establertes per a l'any i ha incidit que el creixement orgànic és "consistent i sostenible", amb una millora de la taxa de creixement dels ingressos i l'augment del Oibda "malgrat l'impacte negatiu de la nova regulació a Europa".

Així mateix, ha subratllat que la transformació "segueix sent clau" i el focus en digitalització en diferents àrees operatives de la companyia contribueix a augmentar la seva "diferenciació i ser més eficients", la qual cosa permetrà a Telefónica aconseguir una nova forma de relacionar-se amb els seus clients a través de la intel·ligència cognitiva, al mateix temps que millora l'assignació de recursos.

Finalment, ha remarcat que el grup, que ha reiterat els objectius i el dividend anunciat per 2017, segueix reforçant la seva posició de balanç, amb un "avanç clar en el desapalancamiento" gràcies a una generació de caixa creixent.