• Empresa
  • Teresa Carles Flax&Kale lidera la kombutxa i factura 5,6 milions d'euros

Teresa Carles Flax&Kale lidera la kombutxa i factura 5,6 milions d'euros

La companyia ubicada a Bell-lloc d'Urgell passarà de produir 15 milions d'ampolles anuals a superar els 75

El CEO de Flax & Kale, Jordi Barri | Cedida
El CEO de Flax & Kale, Jordi Barri | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
06 de Novembre de 2023
Act. 06 de Novembre de 2023

El Grup Teresa Carles Flax&Kale (TCFK) lidera el creixement de la kombutxa a Espanya i assolirà els 5,6 milions d'euros el 2023 només en aquesta categoria. La inversió en la planta lleidatana ascendeix ja a 12 milions d'euros des de la seva posada en marxa al 2018 i s'incrementarà amb un mínim de 5 milions d'euros addicionals, gràcies a l'arribada dels fons Next Generation, cosa que permetrà passar d'una capacitat de producció de 15 milions d'ampolles a superar els 75 milions anuals i entrar així en nous mercats. La planta compta amb una plantilla de 50 treballadors, que també anirà incrementant progressivament. 

 

Les instal·lacions del Grup TCFK ocupen 6.500 metres quadrats i són el centre de referència de producció de kombutxa al sud d'Europa. L'objectiu de la visita del president Pere Aragonès ha estat conèixer de primera mà la forta aposta de la companyia per aquesta beguda probiòtica i el seu lideratge en el creixement de la categoria a Espanya. El seu CEO, Jordi Barri, ha avançat xifres molt positives respecte a la facturació de cara al tancament de l'exercici actual. Enguany s'ha registrat un creixement del 70% respecte a l'any anterior, quan es van facturar 3,3 milions d'euros en kombutxa.

Flax & Kale és la marca que més creix al mercat espanyol tant en volum com en valor

Actualment la beguda fabricada en aquesta planta està present en mercats com el del Regne Unit, Holanda, Bèlgica, Àustria, la República Txeca, Romania i Hongria. En vista al 2024 es preveu incrementar fins a un mínim de 14 països. Segons les darreres dades Nielsen, Flax & Kale és la marca que més creix al mercat espanyol tant en volum com en valor. A més, en termes de notorietat de marca i segons dades de Kantar, també és la marca que presenta més creixement del mercat, passant del 30 al 48%.