Lewan Barbakadze, emprenedor amb formació en comerç internacional, ha treballat els últims anys en grans exportadores i, ara, en una startup. Al llarg d'aquest camí, Barbakadze ha identificat com la tecnologia pot simplificar processos tradicionals i feixucs, com les gestions per telèfon o mitjançant fulls de càlcul. Amb aquesta idea al cap, juntament amb el seu soci Rubén Graf, ha creat Innporting, una plataforma tecnològica que connecta empreses exportadores i importadores amb proveïdors de transport, oferint preus instantanis i solucions per a càrregues terrestres, marítimes i aèries. "Innporting també proporciona anàlisis detallades dels enviaments, seguiment en temps real, facturació i el suport d'experts en logística per a cada enviament", explica Barbakadze, CEO i cofundador de l'empresa.
Per aquest motiu, els emprenedors Lewan Barbakadze i Rubén Graf van llançar l’any 2022, amb el suport de Barcelona Activa, Innporting, una empresa emergent amb seu a Barcelona que té com a objectiu optimitzar els processos de transport mitjançant la implementació de tecnologies intel·ligents.
Innporting és una plataforma tecnològica que connecta empreses exportadores i importadores amb proveïdors de transport
"Estem treballant amb els bots de xat d'Amazon Lex per oferir cotitzacions instantànies. Per exemple, que un client pugui preguntar al nostre xat quant costaria un enviament d'un punt a un altre, i que el bot d'Amazon Lex li respongui i, amb un sol clic, pugui contractar l'enviament", explica el cofundador i CEO a VIA Empresa. Barbakadze destaca que ho fan a través de tres àmbits principals: transport terrestre, marítim i aeri.
Objectiu 2024: facturar un milió d'euros
El cofundador d'Innporting es va proposar investigar la viabilitat de proporcionar un servei complet per a tot tipus de transport, d’una manera còmoda i eficient, amb l’objectiu de generar alts beneficis per als clients mitjançant la millora i optimització dels processos de transport gràcies a la implementació de tecnologies intel·ligents.
El concepte d’Innporting promet ser un èxit, amb 40 clients -la majoria empreses catalanes- des del seu llançament al mercat. Aquesta startup catalana va registrar una facturació de 230.000 euros el primer any i té la projecció de triplicar aquesta xifra. “Aquest any l'objectiu és facturar un milió d'euros; l'any que ve, com a mínim, 3 milions, i en 3 anys, 10 milions”, apunta el cofundador. Afegeix que han tancat recentment una ronda d’inversió de 150.000 euros i que actualment estan facturant una mitjana de 50.000 euros mensuals.
Barbakadze (Innporting): “Aquest any l'objectiu és facturar un milió d'euros; l'any que ve, com a mínim, 3 milions, i en 3 anys, 10 milions”
Innporting està destinant bona part dels seus esforços al creixement. “Volem créixer i abastar el màxim nombre de clients, oferir serveis a moltes empreses i convertir-nos en referents en el sector del transport, perquè la gent ens conegui i vegi que realment ajudem i resolem molts problemes gràcies a la tecnologia”, destaca el cofundador. Afirma que la missió és modernitzar el sector del transport, fent-lo més transparent i eficient.