La startup catalana The Smart Lollipop ha tancat una ronda de finançament de 320.000 euros per començar els estudis clínics a hospitals i els tràmits reguladors necessaris per testar i desenvolupar completament el seu prototip de caramel intel·ligent. La companyia busca detectar i diagnosticar entre els infants malalties com la hipercolesterolèmia o la celiaquia a través d’una mostra de saliva. D’aquesta manera, se substitueixen les anàlisis de sang per la ingesta d’un caramel que, en 10 minuts, ofereix els resultats de forma digitalitzada en una plataforma online.
Diana Ballart, CEO i cofundadora de la startup, apunta que “amb el caramel intel·ligent no només es millora l’experiència dels usuaris, pacients i metges, substituint una prova invasiva com l’anàlisi de sang; sinó que a més es fomenta la prevenció de malalties, la simplificació de processos i la digitalització de la medicina”. Un dispositiu que, assegura, també s’enfocarà al públic adult “perquè hem identificat diagnòstics que són importants per a totes les edats i amb The Smart Lollipop podem fer-ne el seguiment”. La CEO de l’empresa destaca la importància del procés de creació del caramel “per garantir que no afecti el biosensor” i amb diferents sabors.
Finalment, la inversió, liderada per Ship2B Ventures, també ha comptat amb la participació d’EconomistesBAN (la xarxa de business angels del Col·legi d’Economistes de Catalunya), Lavanda Ventures (el braç inversor en capital risc de la família Puig), la xarxa d’inversors d’impacte de la Fundació Ship2B i Business Angels Girona (BAGi). A més, l’empresa emergent complementarà aquesta injecció de capital amb un préstec de 210.000 euros de la línia de finançament Emprededoras Digitales d’Enisa. The Smart Lollipop compta amb un equip de sis persones i s’ubica al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona.