Tourism Innovation Summit 2022, la cimera internacional d'innovació turística i tecnològica, torna al Palacio de Congresos y Exposiciones de Sevilla (FIBES) del 2 al 4 de novembre on reunirà més de 6.000 congressistes. Aquest any, el congrés comptarà amb més de 400 experts internacionals de primer nivell que desgranaran les noves tendències que estan transformant la indústria turística i donant forma al futur del sector. Conèixer com està evolucionant la indústria hotelera, com les destinacions europees estan aplicant tecnologies com IA o anàlisi de dades per ser més resilients davant de conjuntures externes, i com estan canviant les experiències dels turistes en els seus viatges seran alguns dels pilars que s'abordaran en el Tourism Innovation Global Summit.
Entre els experts destacats hi haurà Gerd Leonard, CEO de The Future Agency, inclòs entre els 100 europeus més influents per Wired UK per inspirar milions de persones amb el seu lema “persones, planeta, propòsit i prosperitat”. En la seva intervenció, Leonhard aportarà la seva perspectiva futurista sobre la nova era de la indústria dels viatges a partir de la seva experiència en importants empreses com ara Microsoft, NBC, Visa, Google o la Comissió Europea. El també autor del best-sellerTechnology vs Humanity reflexionarà sobre els canvis que portaran els propers deu anys al sector i els nous viatges, influït per tres principis bàsics: l'holístic, el circular i l'humà, on la tecnologia i la sostenibilitat tenen molt a dir. L'expert explicarà també com preparar-se per prendre les millors decisions en el nou model de turisme.
Un altre dels líders que passaran per la propera edició de TIS 2022 és Tim Hentschel, el cofundador i CEO d'HotelPlanner. Hoteler de tercera generació, Hentschel compartirà la visió que li ha donat pertànyer a una empresa líder en tecnologia de viatges que aplica la intel·ligència artificial. El directiu, amb una experiència consolidada de més de 20 anys a la indústria, exposarà com la innovació tecnològica juga un paper fonamental en la configuració de la indústria hotelera i com es pot mantenir el sector a l'avantguarda per respondre a les demandes canviants dels consumidors.
Així mateix, Bas Lemmens, CEO de Meetings.com; Diego Calvo, CEO i fundador de Concept Hotel Group; Annakaisa Ojala, de Visit Finland, i Mark Robinson, de Scenic Luxury Curises & Tours, analitzaran com la digitalització està revolucionant el sector i quines són les noves tendències i els nous hàbits del viatger.
Noves demandes i experiències
Un altre dels pilars que es tractaran durant TIS2022 seran els grans canvis dels consumidors en les experiències de viatge i la importància de conèixer les noves demandes dels viatgers per donar resposta al mercat. El congrés revelarà una nova investigació exclusiva d'Arival i Phocuswright que aborda els canvis que s'estan produint entre els viatgers a l'hora de fer els trasllats i les vivències turístiques. A més, Douglas Quinby, cofundador i CEO d'Arival, donarà a conèixer les tendències dels viatgers nord-americans i europeus sobre com troben i reserven els seus viatges, i què necessita conèixer la indústria i per atraure nous turistes.
Un altre expert consolidat en investigació, Wouter Geerts, director de recerca de Skift, la companyia especialitzada en informació de la indústria turística, exposarà les oportunitats que sorgeixen al sector turístic davant la incertesa actual que vivim a causa d'esdeveniments internacionals com la guerra d'Ucraïna, l'impacte de la inflació o la lluita pel canvi climàtic. Com a analista de la indústria turística, oferirà una presentació global basada en dades per tal de donar resposta als reptes actuals i futurs del sector.
Per part seva, Cristina Polo, analista de mercat EMEA de Phocuswright, compartirà les principals tendències tecnològiques i turístiques que estan transformant el procés de compra del viatger i la seva experiència durant el viatge, mentre que Ada Xu, directora regional EMEA de Fliggy (Alibaba Group ), oferirà una visió general del panorama turístic a la Xina. Al costat de més de 400 ponents internacionals, més de 150 firmes expositores com Accenture, Amadeus, CaixaBank, City Sightseeing Worldwide, Data Appeal Company, EY, Mabrian, MasterCard, Telefònica Empresas, Convertix, Keytel i PastView, entre moltes altres, presentaran a TIS2022 les seves darreres solucions en Intel·ligència Artificial, Cloud, Ciberseguretat, Big Data & Analytics, tecnologia contactless o Predictive Analytics, entre d'altres, per al sector turístic.