17
d'Agost
de
2015
Act.
17
d'Agost
de
2015
La gestió del metre de Porto pel consorci Tansports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Moventia ha estat cancel·lada per la falta del pagament d'una garantia d'uns 20 milions, han confirmat fonts del Ministeri d'Economia lusità.
Segons ha a al·legat el Govern, el consorci TCC havia d'haver pagat fins al passat 11 una garantia d'uns 20 milions o un altre tipus de caucions equivalents, d'acord amb els condicions del contracte.
A causa de la mancada d'aquest requisit, es dóna per cancel·lada la subconcessió a TMB i Moventis durant els propers deu anys, que gestionaria i mantindria els transports públics, metro i autobusos de l'àrea metropolitana de Porto (STCP), la segona ciutat de Portugal.
Per aquesta subconcesió a Porto, el contracte hauria a reportat a la societat catalana 400 milions d'euros.
La Secretària d'Estat i de Transports ha confirmat que el Govern portuguès rellançarà el procés quan pugui i ha ressaltat que l'encara estatal STCP necessita ser gestionada per tercers per garantir que sigui sustentable.
S'estima que aquesta operació hagués reduït els costos operacionals d'uns 9,8 milions d'euros per any, que resultaria en un estalvi del 23% enfront dels valors actuals, és a dir, 98 milions d'euros en els 10 anys de la subconcessió.
La catalana Transports Ciutat Comtal (TCC), l'oferta de la qual va ser considerada guanyadora a inicis d'aquest any, havia formalitzat l'acord el passat 23 d'abril, després de lliurar una garantia bancària de 17 milions d'euros.
El STCP presta servei d'autobús i de metro a la ciutat de Porto i la seva conurbació, segona àrea metropolitana de Portugal, en la qual viuen 1,5 milions de persones.
TCC, societat constituïda el 1991 per Moventia i TMB, aglutina les dues principals operadors de transport col·lectiu de Catalunya i la seva proposta guanyadora havia apostat per liderar la modernització del transport metropolità a Porto com a societat concessionària.
Segons ha a al·legat el Govern, el consorci TCC havia d'haver pagat fins al passat 11 una garantia d'uns 20 milions o un altre tipus de caucions equivalents, d'acord amb els condicions del contracte.
A causa de la mancada d'aquest requisit, es dóna per cancel·lada la subconcessió a TMB i Moventis durant els propers deu anys, que gestionaria i mantindria els transports públics, metro i autobusos de l'àrea metropolitana de Porto (STCP), la segona ciutat de Portugal.
Per aquesta subconcesió a Porto, el contracte hauria a reportat a la societat catalana 400 milions d'euros.
La Secretària d'Estat i de Transports ha confirmat que el Govern portuguès rellançarà el procés quan pugui i ha ressaltat que l'encara estatal STCP necessita ser gestionada per tercers per garantir que sigui sustentable.
S'estima que aquesta operació hagués reduït els costos operacionals d'uns 9,8 milions d'euros per any, que resultaria en un estalvi del 23% enfront dels valors actuals, és a dir, 98 milions d'euros en els 10 anys de la subconcessió.
La catalana Transports Ciutat Comtal (TCC), l'oferta de la qual va ser considerada guanyadora a inicis d'aquest any, havia formalitzat l'acord el passat 23 d'abril, després de lliurar una garantia bancària de 17 milions d'euros.
El STCP presta servei d'autobús i de metro a la ciutat de Porto i la seva conurbació, segona àrea metropolitana de Portugal, en la qual viuen 1,5 milions de persones.
TCC, societat constituïda el 1991 per Moventia i TMB, aglutina les dues principals operadors de transport col·lectiu de Catalunya i la seva proposta guanyadora havia apostat per liderar la modernització del transport metropolità a Porto com a societat concessionària.