• Empresa
  • Tous s'ha vist "molt perjudicat" pel tancament de les botigues

Tous s'ha vist "molt perjudicat" pel tancament de les botigues

L'auditoria EY estima una recuperació del sector del luxe el 2022

Una de les botigues de Tous a Catalunya | EP
Una de les botigues de Tous a Catalunya | EP
Redacción / ACN
Barcelona
05 de Juny de 2020

El sector del luxe també s'ha vist afectat per la crisi del coronavirus. "Ens hem vist molt perjudicats", ha reconegut la vicepresidenta corporativa de Tous, Rosa Tous, en una videoconferència organitzada per la firma d'auditoria EY. La caiguda de la facturació provocada pel tancament de les més de les 700 botigues de la companyia al món es contraposa amb un augment de venda en línia, que ha passat de representar el 8% el 2019 al 30% en l'actualitat.

EY considera la digitalització com un "vector" clau per a la recuperació del sector, prevista per a 2022. El tancament de les botigues i la impossibilitat dels consumidors asiàtics de viatjar ha provocat un descens en les vendes del sector, històricament més resistent que la moda.

Fa tot just uns dies, la presidenta de Tous, Alba Tous, va participar en un debat en el Círculo Ecuestre on va explicar que "la gent jove vol les coses per ja i ara" i va afegir que "té tot el sentit tornar al que la naturalesa ens fa fer: no té sentit posar coses d'hivern al juliol quan no m'ho podré posar, cal posar les coses a la venda quan es puguin utilitzar".

Mesos abans del dia de la Mare, Tous tenia una campanya preparada, però van ser conscients pocs dies abans que no s'adaptava per res a la situació actual provocada per la pandèmia de covid-19. En quatre dies, ho van reformular tot i això, assegura, "va ser una gran lliçó d'humilitat". "Això de l'agilitat ha vingut per quedar-se", subratllava Alba Tous.

Agilitat barrejada amb el fet d'enamorar el client barrejant la presència física amb la digital, una tendència de la qual ja es venia parlant feia uns anys en el món del retail. "Jo no compraré una cosa per internet si no sé quina qualitat de cotó té: com a consumidora necessito conèixer el que estic comprant", exemplificava la presidenta de Tous.