El tràfic de mercaderies ha crescut un 17,5% entre gener i agost en comparació amb el mateix període de 2020 i ha superat els 44,4 milions de tones. El tràfic de contenidors ha augmentat un 31,1% i ha sumat 2,4 milions de TEU, superior als nivells previs a la pandèmia. De fet, en comparació amb els primers vuit mesos del 2019, el tràfic de contenidors al Port de Barcelona s'ha incrementat un 5,6% aquest any. El bon comportament de la mercaderia contenitzada és degut tant a les exportacions i importacions com al trànsit. L'exportació de contenidors plens ha registrat un creixement del 16,3% en comparació amb els vuit primers mesos de 2020, mentre que la importació ha augmentat un 14,9%. Per la seva banda, els trànsits han augmentat un 58,1%.
Per països, en el cas de les exportacions destaca el creixement de destinacions com l'Índia (55,8%), Xile (49,3%), l'Aràbia Saudita (43,7%), Mèxic (35,3%) o els Estats Units (31,3%). En importacions, s'han registrat augments destacats en països com Turquia (45,6%), Egipte (43,8%), l'Aràbia Saudita (32,4%), Xina (24,3%) o l'Índia (20,2%).
Entre gener i agost, el Port de Barcelona ha mostrat xifres positives en gairebé tots els segments de tràfic. El tràfic de sòlids a granel ha crescut un 11,3% en aquest període i s'ha situat en 3 milions de tones; els automòbils han augmentat un 19,3%, fins a les 340.106 unitats, i els passatgers s'han incrementat un 11,5%, fins a 776.917 persones. L'única excepció són els líquids a granel, que evidencien el descens del gas natural i de les benzines i baixen un 9%.
Les línies regulars de passatgers han sumat entre gener i agost un total de 662.945 passatgers, un creixement del 33,2%. Els creuers han registrat 113.972 passatgers des de la represa de l'activitat el 26 de juny amb l'arribada de l'MSC Grandiosa, fins al 31 d'agost. Aquesta xifra suposa una caiguda del 42,7% respecte al mateix període de 2020.