
La companyia catalana Transgourmet Ibèrica es marca l’objectiu de convertir-se en “el primer distribuïdor d’hostaleria de l’Estat”. Així ho ha avançat el director general de Transgourmet Ibèrica, Lluís Labairu, en la celebració del centenari que la companyia ha organitzat diumenge a la Fira de Girona. “La transformació és necessària perquè una empresa centenària s’adapti al mercat”, ha declarat. En aquest sentit, el director ha traslladat que s’està apostant per redistribuir el volum de negoci, que es vol equiparar entre els supermercats i els centres cash & carry, que abasteixen l’hostaleria. En aquesta aposta, Transgourmet obrirà sis nous cash & carry i ampliarà el servei de distribució als restauradors.
En concret, Labairu, ha avançat la ubicació d'alguns d'aquests establiments. “En tenim tres projectats: un a Mercabarna, un a Leganés i un a Fuerteventura”, ha detallat el director general de Transgourmet, que també ha dit que a aquests s’hi afegiran els tres a Mallorca que ja tenia en actiu Moya Saus, l’empresa que la companyia acaba de comprar a les Balears.
Actualment, la companyia engloba 70 centres d'aquesta tipologia, que estan distribuïts entre dotze comunitats autònomes i que operen sota la marca GM Cash. Una de les apostes pel futur de Transgourmet és créixer i continuar expandint aquesta divisió que abasteix l’hostaleria.
L'acte també ha servit per actualitzar la situació financera de Transgourmet. El volum d’ingressos s’ha mantingut els darrers anys i ronda els 1.254 milions d’euros de facturació anual. “Estem facturant el mateix, però amb un canvi de model de negoci que aposta pels supermercats de proximitat i per la venda a bars i restaurants”, ha detallat Labairu. Així, la companyia se centra en aquests dos grans pilars (supermercats i cash & carry), que generen cadascun la meitat de la facturació anual.
Una aposta des de Girona
Més enllà de les aspiracions expansionistes, l’empresa amb seu a Vilamalla (Alt Empordà) també vol continuar creixent a la zona on es va crear. “A la demarcació gironina és on vam néixer i és on tenim més quota de mercat”, ha explicat el director general de Transgourmet, que no ha entrat en detalls, però ha avançat que “és possible que hi hagi alguna adquisició a la zona per acabar de reforçar”.