TSB ha llançat un nou pla estratègic. L'entitat s'ha marcat objectius per primera vegada des que va ser absorbida per Banc Sabadell fa quatre anys. En aquesta estratègia hi destaca el tancament d'oficines: l'entitat se centrarà en la digitalització i tancarà 82 sucursals només al 2020.
De les 540 actuals passarà a 458 en un any. "TSB compta amb més del doble d'oficines per a cada 10.000 clients que la mitjana nacional britànica", justifica l'entitat a través d'un comunicat. La filial britànica del Sabadell preveu invertir més de 120 milions de lliures en la transformació digital fins al 2022, que també servirà per desenvolupar nous serveis i productes, millorar l'aplicació mòbil i automatitzar certs serveis que ofereix a les oficines, segons ha anunciat la mateixa companyia.
En aquest procés de digitalització, TSB preveu col·laborar amb empreses fintech. En aquest sentit, calcula que el 2022 més del 90% de les operacions es faran a través de canals digitals, amb una operativa simplificada i a temps real. De fet, un 75% dels clients de l'entitat seran digitals d'aquí tres anys, xifra que contrasta amb el 56% que ho són actualment.
Més rendibilitat i benefici
El banc se centrarà en els propers anys a millorar la rendibilitat, augmentar la inversió creditícia, incrementar els beneficis i millorar l'experiència del client. Una de les fites que s'ha imposat és augmentar els beneficis fins arribar a entre 130 i 140 milions de lliures el 2022. Així, segons indica l'entitat a través d'un comunicat, el ROE se situarà a gairebé un 7%. A més d'incrementar la cartera creditícia -un 5% net l'any- també preveu diversificar-la.
El banc calcula que estalviarà uns 100 milions de lliures i això farà que la ràtio d'eficiència pugi 15 punts percentuals, segons el document. També hi haurà canvis en la xarxa comercial, que s'ajustarà al mercat actual. Aquesta reestructuració suposarà, juntament amb altres mesures, un cost d'uns 180 milions de lliures.
"El pla estratègic posa les bases per al creixement de TSB, un banc amb un punt de partida privilegiat i un pla ben definit per complir tots els compromisos", ha afirmat Jaume Guardiola, el conseller delegat de Banc Sabadell, que al febrer donava per acabat un procés de migració de TSB que ha estat més complicat i car del què preveia en un principi.
Debbie Crosbie, directora executiva de TSB, considera que "la nova estratègia estableix un programa de transformació mitjançant el qual l'entitat podrà simplificar la seva estructura per competir de forma eficaç i enfortir les relacions amb els seus clients".