• Empresa
  • Uber compra el seu principal competidor al Pròxim Orient

Uber compra el seu principal competidor al Pròxim Orient

La plataforma nord-americana desemborsa 2.740 milions d'euros per Careem

Careem és l'Uber del Pròxim Orient
Careem és l'Uber del Pròxim Orient
Europa Press
Barcelona
26 de Març de 2019
Act. 26 de Març de 2019

La plataforma nord-americana de serveis de transport Uber Technologies ha arribat a un acord per a l'adquisició de Careem, el seu principal competidor a Pròxim Orient, mitjançant el pagament de 3.100 milions de dòlars (2.740 milions d'euros), incloent 1.700 milions de dòlars (1.500 milions d'euros) en deute convertible i 1.400 milions de dòlars més (1.240 milions d'euros) en efectiu, segons ha informat la companyia.

 

En el marc de l'acord assolit, Uber adquirirà la totalitat del negoci de mobilitat de Careem, així com les seves activitats d'entrega de comandes i pagaments a la regió de Pròxim Orient, que abasta des del Marroc al Pakistan, incloent mercats com Egipte, l'Aràbia Saudita, Jordània o els Emirats Àrabs Units.

Després del tancament de la transacció, cosa que podria produir-se en el primer trimestre del 2020, Careem es convertirà en una filial d'Uber, conservarà la seva marca i sota la direcció de Mudassir Sheikha, cofundador i actual conseller delegat de l'empresa, el consell d'administració de la qual passarà a estar compost per tres representants d'Uber i dos de Careem.

 

D'aquesta manera, Careem i Uber operaran els seus respectius serveis regionals i marques independents.

Fundada el 2012 i amb base a Dubai, Careem té presència a 120 ciutats i 15 països a la regió, en què ha generat més d'un milió d'oportunitats d'ocupació i compta amb 30 milions d'usuaris registrats.

"És un moment important per a Uber, perquè seguim ampliant la fortalesa de la nostra plataforma a tot el món", ha declarat el conseller delegat d'Uber, Dara Khosrowshahi.

L'operació s'ha materialitzat amb prou feines uns dies abans del debut en borsa de Lyft, el principal competidor d'Uber, que confia en assolir una valoració d'entre 21.000 i 23.000 milions de dòlars (18.525 i 20.290 milions d'euros) després de saltar aquest divendres al parquet electrònic del Nasdaq, en què cotitzarà sota el símbol LYFT.