Uber Eats torna a Barcelona dos anys després d'haver-ne marxat. L'aplicació de menjar a domicili, que celebra el seu primer any a Espanya, impulsarà la seva expansió al mercat estatal amb el seu retorn a la capital catalana al llarg del primer trimestre de l'any, així com la seva entrada a Màlaga, Sevilla, València i Zaragoza.
En concret, la plataforma, que també s'expandirà a Madrid a barris on no té actualment presencia del sud de la capital i a municipis com Leganés i Getafe, preveu multiplicar per sis el seu nombre de restaurants fins a comptar amb més de 5.000 restaurants al mercat nacional i passar dels 15 empleats actuals a 50 amb aquesta expansió.
"Tenim un ambiciós pla de creixement, que serà agressiu tant a Espanya com a nivell mundial, ja que la indústria segur que acompanyarà", ha avançat el director general d'Uber Eats, Manel Pujol, en una trobada amb els mitjans, on ha recordat que la plataforma està present en més de 200 ciutats de 30 països i compta amb més de 80.000 restaurants, dels quals 800 són de Madrid.
Pujol s'ha congratulat per l'evolució de la plataforma durant el seu primer any a Madrid, una de les ciutats que major creixement ha experimentat a Europa i on el volum de negoci es va multiplicar per tres i el nombre de repartiments per hora va créixer un 44%. Així, el 2017, els productes més venuts van ser les hamburgueses (17%), el sushi (15%) i el poké (5%), tenint el minut d'or el 10 de desembre a les 21.30 hores.
"Comencem amb 250 restaurants i tenim ja 800, per la qual cosa començarem l'expansió a barris del Sud de la capital de densitat menor i a municipis com Leganés o Getafe", ha explicat.
D'aquesta forma, Uber Eats, que actualment no genera beneficis a Espanya, reconeix que 2018 serà un "any molt interessant" per a la companyia, començant amb l'arribada a Barcelona, que és una ciutat "altament gastronòmica". "Queda molt recorregut per fer i esperem estar operatius en les properes setmanes o mesos", ha avançat.
Respecte al mercat del menjar a domicili, que està liderat per Just Eat, el director general de Uber Eats obre la porta a l'entrada de més competidors. "La grandària del mercat és enorme, de 3.500 milions d'euros, i poden entrar més competidors perquè és possible. Seria una bona notícia i la competència és bona perquè hi ha lloc per a tots", ha avançat.
Flexibilitat dels riders
Respecte a les denúncies de sindicats sobre la precarietat dels riders d'aquestes plataformes, el director general de Uber Eats defensa el seu model. "Nosaltres som transparents i no exigim als nostres col·laboradors un nombre mínim d'hores ni exigim que el repartidor estigui en un lloc determinat, perquè són ells els que decideixen", ha explicat.
"No tenim cap notificació de Treball. La nostra actitud no és defensiva i estem encantats d'explicar als agents socials quin és el nostre model, on s'emfatitza la flexibilitat dels repartidors", ha recalcat.
Pujol ha reiterat que la seva plataforma es distingeix per aquesta "flexibilitat" que se'ls dóna als repartidors, que poden combinar aquesta activitat amb una altra, ja que usen l'aplicació una mitjana de 15 i 18 hores setmanals.
En l'aposta per les seves riders, Uber Eats va aconseguir un acord amb Axa per oferir protecció addicional als repartidors que operen amb l'empresa en nou països de la Unió Europea, inclòs Espanya. El segur inclou una cobertura per a accidents personals, prestació en efectiu en cas d'hospitalització i protecció de danys personals o materials a tercers per als repartidors que tinguin un compte actiu en Uber Eats.