La cadena de restaurants de menjar asiàtic Udon preveu duplicar la seva xarxa actual i aconseguir el centenar d'establiments el 2020, quan la xifra de negocis ascendirà a 53 milions d'euros.
El cofundador d'Udon Jordi Pascual ha explicat que la companyia contempla finalitzar aquest exercici 2017 superant la cinquantena d'establiments, i el pla estratègic fixa entre 15 i 17 obertures anuals fins el 2020.
Pascual i el seu soci, Jordi Vidal, van obrir el primer establiment Udon el 2004 al barri del Born de Barcelona, i actualment compta amb 45 establiments repartits per la major part de la geografia espanyola i una plantilla integrada per 680 treballadors.
L'obertura més recent ha estat la que s'ha materialitzat aquesta setmana a Santiago de Compostel·la i que suposa el primer establiment a Galícia d'aquesta cadena especialitzada en noodles, el protagonista de la seva carta.
Aquesta setmana vinent, el dia 22, Udon també s'estrenarà a Canàries amb l'obertura d'un local a Las Palmas de Gran Canària, que el seguirà un altre establiment a Santa Cruz de Tenerife el dia 30 de novembre, i ja fora de l'arxipèlag canari obrirà al desembre un altre restaurant a Castelló.
Pel 2018, la companyia ja té cinc contractes signats a Madrid, Sevilla, Esplugues de Llobregat i Torrejón d'Ardoz (Madrid), i el pla estratègic té posat el focus a augmentar la presència d'Udon a Andalusia, així com en altres comunitats on la cadena encara no té presència, com Astúries i Extremadura.
Apostar per la franquícia
El gruix dels locals d'Udon són franquícia -només nou, vuit d'ells situats a Barcelona i un altre al barri madrileny de Chueca, són propis-: "Tenim una xarxa de franquiciat molt consolidada, i molts d'ells ja són multifranquiciats".
Cada establiment Udon suposa per al franquiciat una inversió aproximada d'uns 400.000 euros i crea una mitjana d'entre vuit i deu llocs de treball.
Udon va tancar l'exercici 2016 amb una facturació de 22 milions d'euros, i les previsions per aquest 2017 són superar els 27 milions: "Creixerem gràcies a les noves obertures, però també estem augmentant les vendes en els locals existents, ja que registrem creixement a superfície comparable des del 2014".