Una Alimentaria d'impacte

La fira gastronòmica generarà un retorn econòmic de 170 milions d'euros i atraurà 140.000 visitants a la capital catalana

Antoni Valls, director general d'Alimentària i Josep Lluís Bonet, president d'Alimentària
Antoni Valls, director general d'Alimentària i Josep Lluís Bonet, president d'Alimentària
Europa Press
21 d'Abril de 2016
Act. 25 d'Abril de 2016
Alimentaria, que es farà al recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 25 al 28 d'abril, generarà un impacte econòmic a Barcelona i la seva àrea metropolitana de 170 milions d'euros, i atraurà un total de 140.000 professionals.

Així ho han explicat aquest dijous en roda de premsa el president de Fira de Barcelona i d'Alimentària, Josep Lluís Bonet, i el director del saló i de Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls, que han estat acompanyats pel fundador de Reimagine Food, Màrius Robles.

Segons ha indicat Valls, al voltant de 700 empreses col·laboren en el muntatge del saló, cosa que es tradueix en uns 8.000 treballadors, i es preveu que l'ocupació hotelera a Barcelona i voltants se situï entorn del 95%.

Alimentaria, que aquest any celebra la XXI edició, reunirà en 90.000 metres quadrats de superfície 4.000 empreses expositores -de les quals un miler procedeix de 70 països- que mostraran els seus productes a 140.000 visitants, dels quals 42.000 seran estrangers i procedents de 140 països.

"Som una de les tres grans fires del món de l'alimentació. La setmana que ve Barcelona, Catalunya i Espanya es convertiran en el centre mundial de l'alimentació", ha destacat Bonet, que ha erigit a la fira com una plataforma internacional necessària perquè les empreses espanyoles conquistin nous mercats.

En aquest sentit, hi haurà més de 10.000 reunions de negoci entre els expositors i 800 compradors procedents d'Europa, Amèrica Llatina, Àsia i el Pròxim Orient: "Hem d'anar per totes", ha recalcat Bonet.

Tota l'oferta expositora de productes es concentrarà en cinc salons: Intervin, Intercarn, Interlact, Restaurama i Multiple Foods, que agruparà productes per la seva categoria, com els ecològics i els que conformen la dieta mediterrània.

Tendències de futur
Des del Reimagine Food, el primer centre d'innovació sobre l'alimentació del futur, Roures ha posat l'accent en l'alimentació no només com a plaer gastronòmic, sinó també com a element de salut, i ha apuntat a les vacunes comestibles.

Una altra gran tendència són les dietes sense gluten i sense cap tipus d'additius, les confeccionades amb productes ecològics, i també les que aposten per reduir el consum de carn.

La indústria de l'alimentació i les begudes, conformada per 30.000 empreses, és el primer sector industrial en facturació d'Espanya, amb unes vendes de 93.000 milions d'euros el 2014, i ocupa cinc milions de persones a tota la cadena, mig milió de manera directa.