La marca japonesa Uniqlo obrirà la seva primera botiga física a Espanya el 20 de setembre. Ho farà a Barcelona, en un edifici emblemàtic de Passeig de Gràcia en la seva confluència amb la Gran Via i amb un espai de 1.730m2 repartits en quatre plantes.
D’aquesta manera Espanya es converteix en el dinovè mercat mundial on la marca japonesa té presència física, el 6è a Europa. Uniqlo projecta aquesta obertura com el millor aparador per presentar el LifeWear, un “innovador concepte sobre el que es basa la seva aposta pels bàsics essencials de qualitat, la tecnologia aplicada als teixits i la inesgotable investigació pel desenvolupament de peces funcionals per a tothom, per a qualsevol moment i estil de vida”, segons assenyala l’empresa en un comunicat.
Uniqlo forma part de Fast Retailing Co, un hòlding empresarial de retail japonès líder que dissenya, produeix i comercialitza peces tèxtils sota set marques principals: Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam.tam, Theory i la mateixa Uniqlo.
L’expansió de la marca Uniqlo a través de l’obertura de botigues físiques complementa la seva posada en escena en el camp de la moda esportiva, on va aconseguir una important repercussió signant, per exemple, un contracte milionari perquè el tenista Novak Djokovic deixés la marca italiana Sergio Tacchini per vestir amb la firma japonesa.