• Empresa
  • Uriach compra dues empreses i preveu facturar 300 MEUR el 2022

Uriach compra dues empreses i preveu facturar 300 MEUR el 2022

El grup farmacèutic adquireix les italianes Progine i AR Fitofarma i creix un 15% el 2017

Oriol Segarra, conseller delegat d'Uriach | Cedida
Oriol Segarra, conseller delegat d'Uriach | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
21 de Juny de 2018

La companyia farmacèuticaUriach consolida la línia de complements alimentaris amb la compra de dues empreses italianes. L’operació, que s’emmarca en el nou Pla Estratègic 2018-2022, té com a objectiu accelerar el creixement inorgànic de la companyia mitjançant adquisicions a escala internacional. L'empresa preveu facturar 300 milions d'euros d'aquí a cinc anys.

 

Les dues empreses italianes, segons ha informat la farmacèutica en un comunicat, són Progine i AR Fitofarma. La primera desenvolupa i comercialitza complements alimentaris i aparells mèdics per l’àrea ginecològica, mentre que la segona està enfocada a la pediatria. Ambdues companyies tenen una facturació de 5 i 7 milions d’euros respectivament.

Els objectius d’Uriach pel nou pla estratègic que enceta aquest any són incrementar la seva presència directa a Europa amb l’entrada a nous països, així com el creixement en aquells territoris on ja és present, com Itàlia i Portugal.

 

Un pla ambiciós de creixement

Així mateix, la companyia també ha detallat els seus objectius econòmics pel nou pla estratègic. Entre ells, destaca una previsió de creixement de 300 milions d’euros durant els pròxims cinc anys.

Uriach ha tancat el pla estratègic 2013-2017 amb una facturació de 174 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment de 75% respecte al 2012. A més, el benefici brut d’explotació ha passat dels 12 milions d’euros abans de l’inici del pla als 51 milions d’euros el 2017. D’aquesta manera, la farmacèutica supera els objectius marcats per aquells anys.

Per àrees de negoci, els productes d’autoconsum per la salut i el benestar s’ha convertit en el motor de la companyia, amb un creixement del 18% respecte a l’any anterior.