La companyia farmacèutica Uriach ha tancat la compra de l'empresa portuguesa Theralab, especialitzada en la comercialització de complements alimentaris. L'operació, realitzada a principis d'abril, s'emmarca dins del seu Pla Estratègic 2013-2017, que preveu un notable creixement mitjançant compres i adquisicions, així com la seva expansió a escala internacional.
Theralab és una companyia farmacèutica fundada l'any 2007 especialitzada en complements alimentaris (Food Supplements), la facturació anual dels quals supera els cinc milions d'euros i compta amb una plantilla de 40 treballadors. Amb una forta vocació innovadora, en els últims anys ha llançat al mercat nombroses marques i productes dels més venuts en les farmàcies portugueses com Depuralina, Angelicalm i Memofante, sempre amb el mateix objectiu: oferir solucions naturals d'alta qualitat per a la prevenció i millora de la salut i el benestar.
Dins de l'àrea de Consumer Healthcare els models de negoci d'Uriach i Theralab són anàlegs: enfocats al consumidor i al canal farmacèutic, tant en els seus productes com en la seva promoció. Això permetrà a Uriach generar i aprofitar grans sinergies, intercanviant productes i know-how, alhora que reforça el negoci que ja tenia a Portugal, incrementant la massa crítica i volum al canal farmacèutic. Uriach ja comptava amb una xarxa de vendes pròpia al país des de 2015, que treballava especialment les marques Aquilea, Innovage i Fisiocrem, i facturava prop d'un milió d'euros.
Amb aquest nou moviment, Uriach consolida la seva posició a Portugal, on passa a ser una de les empreses capdavanteres en el negoci dels Food Supplements. A més segueix en camí de convertir-se en un dels referents europeus d'aquesta activitat de Consumer Healthcare. De fet, Uriach compta amb un ampli portfoli de productes que es comercialitzen a través de la farmàcia com a canal estratègic, amb promoció en visita mèdica així com directa a consumidor, i amb potents marques com Aquilea, Innovage, Fisiocrem, Fave de Fuca, Filvit, Utabón i Laborest.
Internacionalització
L'adquisició a Portugal s'emmarca en el context d'un dels eixos principals del Pla Estratègic 2013-2017, que és la consolidació de la internacionalització. Al principi d'aquest període Uriach ja venia els seus productes en més de 50 països del món mitjançant una primera via basada en acords de llicència o distribució. Aquesta primera forma d'internacionalització (B2B) ha continuat i s'ha intensificat, amb fites importants com la signatura del contracte de llicència de Rupatadina al Japó (el producte es començarà a comercialitzar a finals d'aquest any després d'haver completat el desenvolupament clínic i el registre).
En els últims anys, s'ha afegit una segona via d'internacionalització a l'estratègia de la companyia: la presència directa en determinats països que representen territoris clau per al negoci de Consumer Healthcare, amb Europa com a primer focus. En aquest sentit, es va iniciar l'activitat a Portugal, que ara es consolida amb l'adquisició de Theralab, i també es va adquirir Laborest a Itàlia. Una dinàmica que preveu continuar, ja que segueix buscant proactivament i analitzant oportunitats d'adquisició en altres mercats d'Europa.
El resultat d'aquest procés d'internacionalització és que actualment ja es venen productes d'Uriach en més de 70 països de les principals regions del món, i al 2017 les vendes fora d'Espanya ja representaran prop del 60% de la facturació total de la companyia, mentre que el 2012 no arribaven al 30%.
Resultats de l'any 2016
La companyia farmacèutica Uriach va tancar l'exercici 2016 amb una facturació consolidada que supera els 151 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 16% pel que fa a l'any anterior, sent el quart any consecutiu que Uriach creix a doble dígit. El grup, que actualment compta amb una plantilla de 800 empleats, també va millorar en l'últim exercici el seu benefici brut d'explotació (ebitda), que va superar l'any anterior en un 28% aconseguint els 42 milions d'euros.
Uriach compta amb dos negocis principals, dels quals l'àrea de Consumer Healthcare és la que registra un creixement més accelerat, amb un 25% respecte a l'any anterior (després d'haver crescut ja un 16% l'any passat).
Aquest creixement es deu, en part, a l'efecte de l'adquisició de Laborest a mitjans del 2015, però també reflecteix la bona marxa d'aquesta activitat en els últims anys, situant a Uriach com una empresa referent en diferents països europeus en Consumer Healthcare amb una facturació total propera als 80 milions d'euros. Des de la perspectiva interna, permet a aquesta àrea de negoci representar ja més del 50% del negoci total d'Uriach.
L'altra àrea de negoci de la companyia és el B2B, que inclou el desenvolupament i comercialització de New Chemical Entities (Nce's), apis i genèrics desenvolupats per la pròpia R D del grup i llicenciats a altres empreses farmacèutiques que els comercialitzen amb les seves xarxes de venda en més de 70 països del món, a més de l'activitat de fabricació per a tercers (contract manufacturing). El conjunt d'aquestes activitats va créixer el 6%, un comportament que complementa l'àrea de Consumer Healthcare.
En relació a les perspectives per aquest any 2017, Uriach preveu créixer entre el 10% i el 15%, aconseguint una facturació de 170 milions d'euros i un benefici brut d'explotació (ebitda) proper als 50 milions d'euros. En aquest sentit, Oriol Segarra, CEO d'Uriach, destaca que "estem prop del final del Pla Estratègic 2013-17 i els resultats actuals, juntament amb les perspectives que tenim per aquest any, ens fan confiar que complirem els compromisos adquirits. D'altra banda, ja estem treballant en la construcció del següent Pla Estratègic, que marcarà el camí de la companyia en els propers anys i que seguirà la tendència actual de creixement rendible i internacionalització".
Theralab és una companyia farmacèutica fundada l'any 2007 especialitzada en complements alimentaris (Food Supplements), la facturació anual dels quals supera els cinc milions d'euros i compta amb una plantilla de 40 treballadors. Amb una forta vocació innovadora, en els últims anys ha llançat al mercat nombroses marques i productes dels més venuts en les farmàcies portugueses com Depuralina, Angelicalm i Memofante, sempre amb el mateix objectiu: oferir solucions naturals d'alta qualitat per a la prevenció i millora de la salut i el benestar.
Dins de l'àrea de Consumer Healthcare els models de negoci d'Uriach i Theralab són anàlegs: enfocats al consumidor i al canal farmacèutic, tant en els seus productes com en la seva promoció. Això permetrà a Uriach generar i aprofitar grans sinergies, intercanviant productes i know-how, alhora que reforça el negoci que ja tenia a Portugal, incrementant la massa crítica i volum al canal farmacèutic. Uriach ja comptava amb una xarxa de vendes pròpia al país des de 2015, que treballava especialment les marques Aquilea, Innovage i Fisiocrem, i facturava prop d'un milió d'euros.
Amb aquest nou moviment, Uriach consolida la seva posició a Portugal, on passa a ser una de les empreses capdavanteres en el negoci dels Food Supplements. A més segueix en camí de convertir-se en un dels referents europeus d'aquesta activitat de Consumer Healthcare. De fet, Uriach compta amb un ampli portfoli de productes que es comercialitzen a través de la farmàcia com a canal estratègic, amb promoció en visita mèdica així com directa a consumidor, i amb potents marques com Aquilea, Innovage, Fisiocrem, Fave de Fuca, Filvit, Utabón i Laborest.
Internacionalització
L'adquisició a Portugal s'emmarca en el context d'un dels eixos principals del Pla Estratègic 2013-2017, que és la consolidació de la internacionalització. Al principi d'aquest període Uriach ja venia els seus productes en més de 50 països del món mitjançant una primera via basada en acords de llicència o distribució. Aquesta primera forma d'internacionalització (B2B) ha continuat i s'ha intensificat, amb fites importants com la signatura del contracte de llicència de Rupatadina al Japó (el producte es començarà a comercialitzar a finals d'aquest any després d'haver completat el desenvolupament clínic i el registre).
En els últims anys, s'ha afegit una segona via d'internacionalització a l'estratègia de la companyia: la presència directa en determinats països que representen territoris clau per al negoci de Consumer Healthcare, amb Europa com a primer focus. En aquest sentit, es va iniciar l'activitat a Portugal, que ara es consolida amb l'adquisició de Theralab, i també es va adquirir Laborest a Itàlia. Una dinàmica que preveu continuar, ja que segueix buscant proactivament i analitzant oportunitats d'adquisició en altres mercats d'Europa.
El resultat d'aquest procés d'internacionalització és que actualment ja es venen productes d'Uriach en més de 70 països de les principals regions del món, i al 2017 les vendes fora d'Espanya ja representaran prop del 60% de la facturació total de la companyia, mentre que el 2012 no arribaven al 30%.
Resultats de l'any 2016
La companyia farmacèutica Uriach va tancar l'exercici 2016 amb una facturació consolidada que supera els 151 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 16% pel que fa a l'any anterior, sent el quart any consecutiu que Uriach creix a doble dígit. El grup, que actualment compta amb una plantilla de 800 empleats, també va millorar en l'últim exercici el seu benefici brut d'explotació (ebitda), que va superar l'any anterior en un 28% aconseguint els 42 milions d'euros.
El conseller delegat d'Uriach, Oriol Segarra, durant la presentació dels resultats. Cedida |
Uriach compta amb dos negocis principals, dels quals l'àrea de Consumer Healthcare és la que registra un creixement més accelerat, amb un 25% respecte a l'any anterior (després d'haver crescut ja un 16% l'any passat).
Aquest creixement es deu, en part, a l'efecte de l'adquisició de Laborest a mitjans del 2015, però també reflecteix la bona marxa d'aquesta activitat en els últims anys, situant a Uriach com una empresa referent en diferents països europeus en Consumer Healthcare amb una facturació total propera als 80 milions d'euros. Des de la perspectiva interna, permet a aquesta àrea de negoci representar ja més del 50% del negoci total d'Uriach.
L'altra àrea de negoci de la companyia és el B2B, que inclou el desenvolupament i comercialització de New Chemical Entities (Nce's), apis i genèrics desenvolupats per la pròpia R D del grup i llicenciats a altres empreses farmacèutiques que els comercialitzen amb les seves xarxes de venda en més de 70 països del món, a més de l'activitat de fabricació per a tercers (contract manufacturing). El conjunt d'aquestes activitats va créixer el 6%, un comportament que complementa l'àrea de Consumer Healthcare.
En relació a les perspectives per aquest any 2017, Uriach preveu créixer entre el 10% i el 15%, aconseguint una facturació de 170 milions d'euros i un benefici brut d'explotació (ebitda) proper als 50 milions d'euros. En aquest sentit, Oriol Segarra, CEO d'Uriach, destaca que "estem prop del final del Pla Estratègic 2013-17 i els resultats actuals, juntament amb les perspectives que tenim per aquest any, ens fan confiar que complirem els compromisos adquirits. D'altra banda, ja estem treballant en la construcció del següent Pla Estratègic, que marcarà el camí de la companyia en els propers anys i que seguirà la tendència actual de creixement rendible i internacionalització".
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.