• Empresa
  • Uriach factura un 13% més i mira cap a França

Uriach factura un 13% més i mira cap a França

La farmacèutica dirigida per Oriol Segarra busca convertir-se en un 'player' significatiu a Europa

Oriol Segarra, conseller delegat d'Uriach | Cedida
Oriol Segarra, conseller delegat d'Uriach | Cedida
Redacció / EP
Barcelona
04 de Juliol de 2019
Act. 04 de Juliol de 2019

La farmacèutica catalana Uriach va facturar 196 milions d'euros en 2018, el que suposa un 13% més que l'any anterior, i ha fixat el mercat francès com a prioritat després de "consolidar-se" a Portugal i Itàlia. Així ho ha explicat aquest dijous en roda de premsa el conseller delegat de la companyia, Oriol Segarra, en la qual ha atribuït el seu creixement als bons resultats en els productes no prescrits: la divisió Consumer Healthcare. "Volem passar de ser un 'champions' local a un 'player' rellevant en una regió com Europa", ha assegurat.

Un dels seus grans objectius és entrar al mercat francès via adquisicions des de fa dos anys, i que s'estan enfocant amb col·laboracions a l'est d'Europa, especialment a Polònia.

La divisió de Consumer Healthcare de la companyia ha assolit unes vendes de 114 milions d'euros, un 19% més que el 2018, 42 milions dels quals a Itàlia, un 30% gràcies a les adquisicions de l'any passat de Progine i AR Fitofarma. La companyia també ha facturat sis milions d'euros a Portugal, on va comprar Theralab que és la divisió de Consumer Healthcare i suposa un increment del 25% respecte a 2018. "Era un negoci enfocat a Espanya i ara tenim presència directa a diversos països", ha defensat sobre l'àrea de benestar i cura de la salut, que fa cinc anys va aconseguir una facturació de 35 milions.

Segarra: "Volem passar de ser un 'champions' local a un 'player' rellevant en una regió com Europa"

 

A l'altra àrea de negoci, basada en la comercialització de les molècules de prescripció, principis actius i genèrics desenvolupats per R+D, ha registrat una facturació de 82 milions d'euros, un 5% més que el 2018. La principal via de creixement en aquesta àrea ha estat el desenvolupament de l'antihistamínic Rupatadina, principalment a Japó, on compten amb una patent de vuit anys, a més d'altres països com Canadà i Corea, que impulsen aquest producte i segueix creixent malgrat la sortida dels genèrics a Europa. La vendes d'ambdues divisions a Espanya van representar prop del 60% de la facturació total, davant del 25% que representaven fa cinc anys.

Acords locals i 'bootcamps'

Segarra ha destacat els acords comercials aconseguits el 2018 per a la comercialització de Fisiocrem a Amèrica Llatina, de productes de Laborest -la filial italiana d'Uriach- en diferents països, i l'entrada de les marques Aquilea i Innovage al mercat xinès a través de l'ecommerce Tmall, d'Alibaba. "Estem en un procés de creixement a través de qualsevol forma que se'ns presenta, creixement orgànic i inorgànic", ha sostingut Segarra, en referència als acords amb companyies locals en països com Grècia perquè es converteixin en noves filials.

L'Ebitda de la companyia el 2018 s'ha situat en els 41 milions d'euros, respecte els 51 milions de l'any anterior, alguna cosa que Segarra ha justificat amb la creació d'una xarxa comercial per vendre els productes italians a Espanya, i ha afirmat que tenen un deute "residual". Segarra també ha destacat que, en el pla estratègic de la companyia 2018-2022, amb el qual preveu aconseguir una facturació de 300 milions d'euros, la innovació és un concepte clau, que ara com ara se centra en bootcamps per desenvolupar noves idees.