• Empresa
  • L'ús del català creix un 17% a les pimes, però "hi ha marge de millora"

L'ús del català creix un 17% a les pimes, però "hi ha marge de millora"

Així constata Pimec aquest increment, produït des del 2012, en un estudi que destaca els sectors que més utilitzen la llengua catalana

La importància del català a les empreses del país | PL
La importància del català a les empreses del país | PL
Redacció VIA Empresa
Barcelona
12 de Desembre de 2024
Act. 12 de Desembre de 2024

Pimec ha constatat avui que l’ús del català en l’àmbit empresarial ha augmentat en un 17,2% respecte a l’any 2012. Així se’n desprèn de l'estudi L’ús habitual del català a les pimes, basat en els resultats d’una consulta a 674 empreses catalanes amb l’objectiu de fer una radiografia de la situació de la llengua catalana en l’àmbit empresarial. L’estudi -elaborat amb la col·laboració del Departament de Política Lingüística de la Generalitat- ha analitzat l’evolució de l’ús de la llengua catalana en el temps fent una comparativa entre els anys 2012 i 2024.

 

El 65% de les empreses enquestades afirmen que el seu ús es manté igual; un 22,5% percep una disminució en l’ús de la llengua, mentre que només el 10,4% considera que aquest ha augmentat

En resposta a si l’ús del català ha augmentat o disminuït en els darrers anys, el 65% de les empreses enquestades afirmen que el seu ús es manté igual; un 22,5% percep una disminució en l’ús de la llengua, mentre que només el 10,4% considera que aquest ha augmentat.

Aquest nou estudi de l’organització empresarial també ha fet una radiografia de l’ús de la llengua catalana segons els diferents sectors d’activitat econòmica. En aquest sentit, en sectors com la construcció (72,5%), hoteleria i restauració (54,5%) i altres serveis (56,1%), més del 50% dels enquestats usen el català habitualment en l’atenció als clients, mentre que en la indústria només el 21,3% ho fa. La documentació interna és el material comunicatiu que més ús generalitzat del català té als diferents sectors (al voltant del 80%) i en les xarxes socials varia, sent més baix en el sector primari i en la indústria.

 

D’altra banda, s’ha preguntat a les diferents empreses si utilitzar el català en la seva activitat comporta avantatges i quins són. La fidelització dels clients és el benefici més destacat en tots els sectors, especialment en el comerç, amb un 46,5% de pimes que així ho consideren. El coneixement dels clients sobre l’empresa també és un dels avantatges que es valora més, particularment en el sector primari. L'estudi s’emmarca en el projecte de l’entitat Empreses en català, que duu a terme amb el suport del Departament de Política Lingüística de la Generalitat, i té l’objectiu de posar en valor aquells projectes empresarials que destaquen per la seva qualitat lingüística en català.