Ryanair ha acabat aquest diumenge 29 de setembre l'última jornada de vaga convocada tant per als pilots com per als tripulants de cabina (TCP) espanyols en protesta per al tancament de les bases de Girona, Lanzarote, Tenerife Sud i Gran Canària que l'aerolínia té previst per al gener vinent. La vaga estava convocada per als dies 1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 i 29 de setembre pels sindicats USO i Sitcpla pels TCP, mentre que el Sepla va establir la vaga els dies 19, 20, 22, 27 i 29 per als pilots.
Els serveis mínims establerts pel Ministeri de Foment, considerats "abusius" pels sindicats, obliguen a la companyia a garantir el 100% dels vols no peninsulars, el 60% dels peninsulars i internacionals amb desplaçament igual o superior a cinc hores i el 35% dels vols peninsulars amb temps de desplaçament inferior a cinc hores. Aplicant aquests percentatges, l'aerolínia solament ha cancel·lat 14 vols durant els dos primers dies d'aturades dels TCP, en concret, sis el dia 1 i vuit el dia 2.
La companyia va catalogar aquestes aturades d"injustificades" i "lamentables", i ha mostrat la seva "disposició" a tornar a la negociació amb els sindicats que, per la seva banda, han criticat la "actitud mafiosa" de l'empresa amb els seus treballadors davant el dret de vaga.
El tancament d'aquestes quatre bases, que Ryanair considera "deficitàries", està atribuït al retard en els lliuraments dels 737 MAX que l'aerolínia esperava per a aquest estiu i que l'està obligant a recol·locar les aeronaus en altres rutes. Amb això, es perdrien més de 500 llocs de treballs entre pilots i TCP.