El món empresarial es mou a base de dades. Analitzar-les, retenir-les, i utilitzar-les de manera beneficiosa per a l'empresa pot acabar sent un gran maldecap per a algunes companyies. Tota aquesta gestió és encara més complexa quan parlem d'empreses de retail o proveïdors, els quals poden arribar a passar-se incomptables hores gestionant les seves compres i produccions. Valerdat és una startup catalana que -amb el suport de Barcelona Activa- busca optimitzar tots aquests processos, oferint als seus clients una solució ràpida i senzilla.
"Els compradors perden entre un 30% i 50% del seu temps gestionant les dades de compra", explica Eduard Arán, cofundador de Valerdat. La seva companyia ha creat un programari que ajuda a optimitzar aquestes tasques i a fer-les més senzilles pels usuaris: "Automatitzem els processos i això implica que els usuaris redueixen el temps que malgasten fent aquestes gestions", afegeix Arán. La companyia proposa als seus clients un model de subscripció anual per tal d'accedir al seu programari exclusiu d'optimització de recursos i temps.
Arán: "Automatitzem els processos i això implica que els usuaris redueixen el temps que malgasten fent aquestes gestions"
A més, Valerdat té la seva pròpia secció de serveis de consultoria pels seus usuaris, per tal d'aconseguir que puguin no només utilitzar el programari de manera correcta, sinó solucionar els problemes reals que tenen amb les seves empreses: "Realment el que fem aquí és intentar ajudar al comprador en la reducció de temps, que al final també comporta una reducció de costos", explica el cofundador.
Valerdat ja compta amb sis membres a l'equip i quatre empreses subscrites, però el seu mercat segueix sent prou ampli. Segons explica Arán, el seu focus està posat en el "gran consum" i empreses de retail, distribuïdors i fabricants són el seu públic objectiu, ja que "la companyia està focalitzada en optimitzar el sector de compres i vendes i màrqueting". I és que una de les funcions del seu programari és analitzar els "bons moments de compra", és a dir, gestionar totes les dades de manera automàtica i descobrir en quin moment és més factible per a l'usuari comprar o vendre un producte.
Un futur internacional?
La internacionalització és una paraula que ressona molt quan es parla d'empreses o companyies. Moltes d'elles tenen com a prioritat o necessitat essencial fer el salt cap al mercat mundial. Arán té molt clar que el futur de Valerdat passarà per una internacionalització, tot i això no serà imminent: "Tenim una visió internacional, però de moment volem fer créixer el mercat d'aquí". Així doncs, el cofundador demostra que el primer pas per l'èxit és consolidar el mercat més proper i defineix el mercat internacional com quelcom realitzable, però sense ser la seva "prioritat".
Arán: "Tenim una visió internacional, però de moment volem fer créixer el mercat d'aquí"
Pel que fa a la seva competència sí que acaben sent empreses internacionals o fundades en altres mercats més grans, com l'estatunidec. En aquest context, Arán recorda que ja "hi ha moltes empreses grans consolidades en el sector". No és cap secret doncs que el mercat dels programaris d'optimització de recursos -independentment de l'especialització de les companyies- no és res de nou i el cofundador de Valerdat té clar que "no han inventat res" i, per tant, "el que poden fer per diferenciar-se de les altres empreses és apostar per una proposta de valor".
Barcelona, capital del talent
El nom de la capital catalana ja es relaciona, en moltes ocasions, amb la gran capacitat d'adquirir talent. Sigui per la retenció de talent del mateix país o del talent que busca a Barcelona fer-se un lloc, queda clar que Catalunya acaba sent seu de creativitat, sobretot en el món de les startups. Valerdat no és una excepció, ja que, tot i que l'equip fundador és català, cap d'ells prové de la mateixa capital: "Barcelona era el nucli que nosaltres buscàvem, no només pel finançament actiu per a les empreses emergents sinó pel talent que hi pots trobar", declara Arán.
Valerdat espera convertir-se en el programari per excel·lència dels retailers, amb l'objectiu de poder optimitzar els recursos i fer la feina més senzilla a les empreses. El nom de l'empresa sorgeix de la combinació entre la paraula Valere -valor en llatí- i Data -dades en anglès-, i aquesta sinergia entre les dues paraules vol deixar clars els objectius de la companyia, perquè tal com recorda el seu cofundador: "Les dades sense moviment no tenen cap valor, però si les mous, pots arribar a optimitzar qualsevol negoci".