Seat considera que la transició a la fabricació del vehicleelèctric provoca un excedentlaboral d'entre 2.500 i 2.800 treballadors. Segons els càlculs de l'empresa, que ha comunicat als sindicats durant la quarta reunió per al 20è conveni col·lectiu, uns 1.800 dels llocs de treball afectats serien directes, mentre que els 1.000 restants serien indirectes.
Per fabricar un vehicle elèctric, segons ha comunicat l'empresa, es necessita un 30% menys d'hores de treball que per a un cotxe de combustió. També justifiquen aquesta consideració perquè "s'haurà d'adaptar l'estructura per garantir un model de negoci sostenible" quan s'implementi la transició cap a la mobilitat elèctrica. Tot i que encara no hi ha una decisió definitiva per a la fabricació del motor elèctric, Seat ha assegurat que, encara que no arribi a El Prat de Llobregat, ja estan treballant per buscar "solucions alternatives"
L'empresa ha afirmat també que la retribució dels seus treballadors es troba "entre un 15% i un 25% per sobre de la mitjana del sector". En aquest context, les demandes de millora de les condicions dels treballadors presentades pels sindicats de cara al nou conveni col·lectiu suposarien per a l'empresa un augment dels costos laborals entre un 25 i un 30%. Segons Seat, però, continuaran "el diàleg amb els sindicats per arribar a un acord que ens afavoreixi a tots".