• Empresa
  • El primer vehicle 100% elèctric de Seat té 420 quilòmetres d'autonomia

El primer vehicle 100% elèctric de Seat té 420 quilòmetres d'autonomia

La bateria és compatible amb els supercarregadors de corrent continu de fins a 100 quilowatts, i pot passar del 0% al 80% de càrrega en 47 minuts

El primer vehicle 100% elèctric de Seat, batejat com el-Born | Europa Press
El primer vehicle 100% elèctric de Seat, batejat com el-Born | Europa Press
Europa Press
Barcelona
01 de Març de 2019
Act. 01 de Març de 2019

El primer vehicle 100% elèctric de Seat es diu el-Born i té una autonomia de 420 quilòmetres en el cicle WLTP i una potència de 204 cavalls, segons ha informat l'empresa en un comunicat. L'el-Born, un concept car basat en la plataforma modular elèctrica MEB del grup Volkswagen, ha estat dissenyat a Barcelona, encara que la versió definitiva es fabricarà a Zwickau (Alemanya).

 

D'aquesta manera, Seat es converteix en la segona marca del consorci automobilístic alemany a incorporar un vehicle totalment elèctric basat en la plataforma MEB, que es llançarà en el mercat el 2020. El vehicle, propulsat per bateries d'alta densitat d'energia, té una autonomia d'uns 420 quilòmetres en el cicle WLTP, i és capaç d'arribar als 100 quilòmetres per hora en 7,5 segons, gràcies al motor de 204 cavalls de potència.

 

La bateria és compatible amb els supercarregadors de corrent continu de fins a 100 quilowatts, i pot passar del 0% al 80% de càrrega en 47 minuts. També inclou un sistema de gestió tèrmica per maximitzar l'autonomia del vehicle en les condicions ambientals més extremes. La bomba de calor del vehicle pot reduir el consum de calefacció elèctrica i estalviar fins a 60 quilòmetres d'autonomia.

A més, l'el-Born compta amb sistemes autònoms de nivell 2, que ofereixen una automatització parcial del vehicle per controlar la direcció, l'acceleració i la desacceleració. Inclou, a més, un assistent d'aparcament intel·ligent. El concept car farà la seva primera aparició pública en la Volkswagen Group Night, prèvia al Saló Internacional de l'Automòbil de Ginebra.