Publicar una exclusiva no és cosa fàcil i menys encara quan el seu recorregut mediàtic copsa gran part de l'interès general i fa soroll, molt de soroll. Després que VIA Empresa avancés que Bon Preu negocia amb Eroski la compra de Caprabo, es van encendre totes les alarmes. Mentre fonts d'aquest diari van assegurar que les dues cadenes de supermercats tenen un grup de negociació que està abordant aquesta operació, fonts directes d'Eroski insisteixen en una altra versió. "Caprabo no està en venda", sostenen.
Després de treure a la llum aquesta informació, i que molts mitjans de comunicació se'n fessin ressò, va començar a córrer per les xarxes un suposat comunicat intern que Caprabo havia enviat als seus treballadors per calmar els ànims. "Grup Eroski busca un soci que agafi una participació minoritària a Caprabo per ajudar a millorar l'estructura financera del grup i a reforçar el seu negoci", resa l'escrit.
Però, si bé és cert que Eroski no ha volgut confirmar a aquest diari la veracitat del comunicat "per respecte als treballadors", també ho és que l'explicacions que dóna a VIA Empresa la cadena de supermercats són molt semblants al text que suposadament han rebut els seus empleats.
Sigui com sigui, la versió oficial d'Eroski és que "Caprabo no està en venda" i que, recorden, "els mitjans porten dient que vendrem Caprabo gairebé des que es va comprar el 2007 i continuem aquí, igual passen 15 anys més i igual es ven i surt algú dient veus, ja ho vam dir". El que sí és cert, diuen, és que porten un temps en "un procés de prospecció d'alternatives per dur a terme operacions corporatives que donin suport a la nostra estratègia: millorar la nostra estructura financera per dotar-nos de major recursos propis perquè tenim un deute que amortitzar per tenir menys endeutament". Sí, procés de prospecció d'alternatives.
"Caprabo està en un procés de prospecció d'alternatives per dur a terme operacions corporatives que donin suport a la nostra estratègia"
De fet, tal com assenyala el suposat comunicat intern i, en tot cas, com apunten les fonts d'Eroski a aquest diari, "Caprabo és un actiu estratègic per al grup" i el seu president, Agustín Markaide, ja va dir al juliol d'aquest 2020 a Expansión que "apostem per Caprabo", cosa que passa per buscar un soci minoritari "que ens ajudi a reforçar-lo". Això, subratllen, "es pot aplicar a altres societats que tenim, mai hem tancat la porta".
Així doncs, Eroski reivindica que "no és veritat que Caprabo sigui un llast" per a ells i recorden que "les dades no ho sostenen" ja que "hem invertit, estem invertint i continuarem apostant per això".
"L'ideal seria que, gràcies a un soci financer, puguem accelerar les inversions", insisteixen. De totes maneres, de moment no ha sortit a la llum, ni poden revelar, en quin punt de les negociacions estan en cas que la venda no sigui una realitat i si que busquen soci estratègic perquè, com en tots els negocis, "arriben ofertes que no es poden dir perquè això podria alterar les negociacions".