El confinament i les restriccions establertes per frenar el coronavirus han canviat els hàbits de consum dels ciutadans. El comerç electrònic s'ha posicionat com una alternativa quan les botigues estan tancades o per evitar aglomeracions. Mango és una de les empreses que ha notat aquest canvi en les compres, just l'any que el seu canal online celebra 20 anys.
L'empresa espera que enguany la facturació de l'ecommerce arribi als 800 milions d'euros, mentre que les previsions per a l'any que ve situen els ingressos en 1.000 milions. Ja a l'octubre, el nivell de vendes per internet superava en un 5% el total del 2019. Si s'arriben als 800 milions d'euros com diuen els càlculs de la companyia, suposaria un augment del 40% en relació a l'any passat.
Segons assegura la firma a través d'un comunicat, l'increment de les vendes va acompanyat d'un augment de clients digitals, uns tres milions de nous. Durant els mesos de confinament va ser quan més millora es va registrar, amb un 50% més de facturació i 900.000 nous clients. "Arribar als 1.000 milions d'euros és una cosa que no podríem haver imaginat quan vam llançar el nostre ecommerce l'any 2000; és un objectiu enormement ambiciós, però posarem tot el nostre esforç i il·lusió per aconseguir-ho", segons la directora online de Mango, Elena Carasso.
El creixement del canal online de Mango ha anat acompanyat d'una estratègia de la companyia per impulsar-lo. Una de les iniciatives que han portat a terme ha estat l'ampliació de les peces de roba disponible a la botiga online, amb 200.000 peces noves. També s'ha ampliat el termini de devolució a 60 dies. La inversió en màrqueting digital també ha pujat, un 30% des que va començar l'any.