• Empresa
  • Les vendes del retail català creixen un 28% durant el juliol

Les vendes del retail català creixen un 28% durant el juliol

Les empreses associades amb Comertia registren vendes molt superiors a l'estiu de 2020, amb l'oci i la restauració com a protagonistes

El 67% de les empreses asociades amb Comertia espera augmentar vendes aquest 2022 | ACN
El 67% de les empreses asociades amb Comertia espera augmentar vendes aquest 2022 | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
05 d'Agost de 2021

Les empreses de retail registren un creixement de vendes del 27,6% durant el juliol respecte del mateix mes de l'any anterior. Segons informa l'associació Comertia, prop del 80% de les empreses catalanes del sector han augmentat les seves vendes en comparació amb el juliol de 2020. La comparació amb les xifres anteriors a la pandèmia, però, deixa una imatge diferent: només un 34% dels locals ven ara més que el 2019.

 

Segons l'associació, els comerciants preveuen continuar amb la tendència positiva amb l'arribada de les rebaixes, tot i que la meitat dels empresaris del sector afirmen haver deixat de notar l'impuls d'aquesta temporada pel que fa a les vendes. El retorn del turisme, per la seva banda, ha fet augmentar significativament l'afluència a les botigues, especialment les que es troben en centres comercials, però, segons indica Comertia, "per bona part dels empresaris no suposa millors vendes".

L'inici de les vacances d'estiu, indica l'entitat, ha propiciat creixements especialment significatius en les vendes de les empreses dedicades a oci i cultura (80,4%) i restauració (49,8%). El consum de productes de moda (32,8%) i d'alimentació no bàsica (24,7%) també ha registrat increments importants, molt per sobre de "sectors més quotidians" com l'alimentació bàsica (4,8%) o la llar (-6,4%).

 

La digitalització del sector ha contribuït a la recuperació. Segons indica Comertia, més de la meitat de les empreses associades han ampliat els seus canals de venda durant la pandèmia. Mentre que un terç de les empreses de retail del país han optat per recursos propis – amb reforços interns dels propis marketplaces i xarxes socials – prop del 20% del sector ha començat a vendre mitjançant plataformes d'e-commerce externes.