20
de Març
de
2014
Act.
20
de Març
de
2014
Quan es parla d'e-commerce una de les primeres empreses que vénen al cap és Vente Privee. Amb una facturació de 1.600 milions d'euros el 2013, presència a vuit països i 70 milions de peces venudes, la firma d'origen francès és un gegant del sector. Fernando Maudo, el seu director general a Espanya, va repassar les claus del seu èxit.
Un model de negoci que funciona
"El principal èxit de Vente Privee ha estat trobar un model de negoci que funciona", explica Maudo. Al seu parer, en el camp d'Internet i el retail costa trobar "un model de negoci que realment sigui negoci". Vente Privee, en un moment on ningú apostava per l'e-commerce, des del primer minut va establir un sistema que s'ha revelat com un èxit rotund.
L'inici de l'empresa se situa al 2001, quan la bombolla d'Internet punxava i perdia valor a cada moment. Això no va desanimar els socis fundadors, que van traslladar a la xarxa un model de negoci basat en agafar l'estoc de les marques i posar-lo a disposició d'un públic molt ampli en un temps determinat. "Amb la comissió que ens quedàvem cobríem les despeses", recorda Maudo.
El salt endavant es va produir a partir de 2004, amb "uns creixements espectaculars, de 20 a 130 milions de facturació". Segons el seu directiu, que compta amb una àmplia experiència en firmes com Inditex o El Corte Inglés, "era el moment més delicat perquè es tensa molt l'estructura de l'empresa".
Bona relació amb les marques
Fernando Maudo insisteix que "som una empresa B2B, entenem les necessitats de les marques i els resolem un problema tradicional: l'estoc". De fet, Vente Privee ha aconseguit que hi hagi bufetades a la xarxa per fer-se amb un producte que ja ha passat per la botiga, amb rebaixa inclosa, i que ningú havia volgut fins aleshores.
"És bàsica la imatge amb la que es presenta la marca", destaca el dirigent de Vente Privee. Després d'uns anys de transició, totes les marques de moda ja són conscients de la importància de tenir una botiga online oberta 24 hores al dia a tot el món. Això, però, no resta potencial a Vente Privee.
"La relació amb les marques és el nostre motor. Si hi tenim bona relació ens donaran millors productes pels nostres clients". I això es tradueix precisament en aquesta cura especial a l'hora de presentar-les, i també de "no sobreexposar-les, fent que siguin més atractives i exclusives".
Maudo reconeix que no posicionar-se amb el reclam del preu, a canvi de fomentar el valor de marca, "té un cost en el curt termini que assumim; però a llarg termini tenim l'avantatge que les millors marques volen treballar amb nosaltres".
La importància de saber executar un model
"Quan tens èxit en un negoci hi ha dues parts: una és el model de negoci, i l'altra és com s'executa", afirma el responsable de Vente Privee. "El nostre model ha tingut tan d'èxit que s'ha copiat molt. Però quan et poses a replicar, executar el model no és tan fàcil", adverteix.
Afirma que "la competència és sana, és impensable que no n'hi hagi"; però insisteix en la importància d'executar bé el model de negoci. "A l'e-commercea vegades s'utilitzen coses que no formen part del model. Nosaltres no fem res on la imatge no estigui extremadament cuidada. Som un negoci hight costper vendre low cost", resumeix.
A més, Maudo afegeix que "a l'e-commerce encara hi ha molta confusió i gent que pensa que el negoci és posar una cosa en aquest nivell i després vendre-la". En canvi, assegura, "el negoci és quan al final de l'any tens un resultat positiu i les teves finances et deixen créixer amb recursos propis".
Un model de negoci que funciona
"El principal èxit de Vente Privee ha estat trobar un model de negoci que funciona", explica Maudo. Al seu parer, en el camp d'Internet i el retail costa trobar "un model de negoci que realment sigui negoci". Vente Privee, en un moment on ningú apostava per l'e-commerce, des del primer minut va establir un sistema que s'ha revelat com un èxit rotund.
L'inici de l'empresa se situa al 2001, quan la bombolla d'Internet punxava i perdia valor a cada moment. Això no va desanimar els socis fundadors, que van traslladar a la xarxa un model de negoci basat en agafar l'estoc de les marques i posar-lo a disposició d'un públic molt ampli en un temps determinat. "Amb la comissió que ens quedàvem cobríem les despeses", recorda Maudo.
El salt endavant es va produir a partir de 2004, amb "uns creixements espectaculars, de 20 a 130 milions de facturació". Segons el seu directiu, que compta amb una àmplia experiència en firmes com Inditex o El Corte Inglés, "era el moment més delicat perquè es tensa molt l'estructura de l'empresa".
Bona relació amb les marques
Fernando Maudo insisteix que "som una empresa B2B, entenem les necessitats de les marques i els resolem un problema tradicional: l'estoc". De fet, Vente Privee ha aconseguit que hi hagi bufetades a la xarxa per fer-se amb un producte que ja ha passat per la botiga, amb rebaixa inclosa, i que ningú havia volgut fins aleshores.
"És bàsica la imatge amb la que es presenta la marca", destaca el dirigent de Vente Privee. Després d'uns anys de transició, totes les marques de moda ja són conscients de la importància de tenir una botiga online oberta 24 hores al dia a tot el món. Això, però, no resta potencial a Vente Privee.
"La relació amb les marques és el nostre motor. Si hi tenim bona relació ens donaran millors productes pels nostres clients". I això es tradueix precisament en aquesta cura especial a l'hora de presentar-les, i també de "no sobreexposar-les, fent que siguin més atractives i exclusives".
Maudo reconeix que no posicionar-se amb el reclam del preu, a canvi de fomentar el valor de marca, "té un cost en el curt termini que assumim; però a llarg termini tenim l'avantatge que les millors marques volen treballar amb nosaltres".
La importància de saber executar un model
"Quan tens èxit en un negoci hi ha dues parts: una és el model de negoci, i l'altra és com s'executa", afirma el responsable de Vente Privee. "El nostre model ha tingut tan d'èxit que s'ha copiat molt. Però quan et poses a replicar, executar el model no és tan fàcil", adverteix.
Afirma que "la competència és sana, és impensable que no n'hi hagi"; però insisteix en la importància d'executar bé el model de negoci. "A l'e-commercea vegades s'utilitzen coses que no formen part del model. Nosaltres no fem res on la imatge no estigui extremadament cuidada. Som un negoci hight costper vendre low cost", resumeix.
A més, Maudo afegeix que "a l'e-commerce encara hi ha molta confusió i gent que pensa que el negoci és posar una cosa en aquest nivell i després vendre-la". En canvi, assegura, "el negoci és quan al final de l'any tens un resultat positiu i les teves finances et deixen créixer amb recursos propis".