La plataforma líder en gestió de viatges de negocis, TravelPerk, presenta el seu nou informe sobre el Valor dels Viatges de Negocis, revelant que el 68% dels alts directius espanyols creu que augmentar el pressupost per a viatges tindria un impacte positiu en els ingressos de la seva empresa.
Gairebé la meitat (48%) dels 500 directius enquestats esperen que els seus pressupostos de viatges augmentin el 2024, amb un increment mitjà previst del 15%, destinat principalment a l'expansió de les seves activitats. Els principals impulsors del pressupost d'enguany són el desenvolupament de nous negocis, les reunions en persona i les trobades d'empresa.
El 68% dels directius coincideixen en el fet que la inversió en viatges de negocis els permet augmentar la seva quota de mercat
Els alts directius espanyols atribueixen el 29% del creixement total de les vendes de les seves empreses el 2023 a les reunions presencials. A més, el 68% dels directius coincideixen en el fet que la inversió en viatges de negocis els permet augmentar la seva quota de mercat, mentre que el 75% considera que és clau per construir relacions sòlides amb els clients. Per a les petites i mitjanes empreses, cada dòlar invertit en viatges de negocis genera ingressos addicionals de 12 dòlars, impulsats principalment per l'atracció de nous clients.
"En el panorama competitiu actual, les empreses reconeixen el valor immens que aporten els viatges de negocis", afirma Avi Meir, CEO i cofundador de TravelPerk. "Des de l'augment de la implicació dels empleats i els ingressos generats per les reunions cara a cara, fins a la realització de tasques que només es poden dur a terme in situ, els viatges de negocis són molt més que una simple despesa: són una inversió en creixement, innovació i cultura empresarial".
Les organitzacions que vulguin guanyar la guerra pel talent han de considerar els viatges de negocis com una forma clau d'atraure, comprometre i retenir els treballadors. A Espanya, el 82% dels directius afirmen que anunciar les oportunitats de viatges de negocis en les descripcions dels llocs de treball fa que el lloc sigui més atractiu. A més, el 62% dels viatgers de negocis diuen que viatjar per motius laborals els fa més propensos a romandre en el seu actual lloc de treball. Aquest percentatge és encara més alt entre la Generació Z, on el 73% afirma que els viatges de negocis influeixen en la seva decisió de romandre a l'empresa.
Avi Meir (TravelPerk): "En el panorama competitiu actual, les empreses reconeixen el valor immens que aporten els viatges de negocis"
La majoria dels empleats espanyols (83%) afirmen que els esdeveniments socials presencials augmenten la seva moral i compromís. A més, la meitat dels administradors i gestors de viatges de la regió informen que el pressupost de la seva empresa per connectar els empleats en la vida real ha augmentat l'últim any, superant els seus homòlegs a Alemanya (36%) i fins i tot als Estats Units (40%).
Les empreses comencen a veure els avantatges de maximitzar els desplaçaments, el que pot evitar visites repetides i tenir un impacte positiu pels empleats. Gairebé la meitat dels viatgers de negocis (43%) afirma que la seva empresa els anima a consolidar les reunions en viatges únics per minimitzar la necessitat de múltiples desplaçaments. Les dades de reserves de la plataforma TravelPerk mostren que els vols de més de dues nits han passat de representar el 42% de tots els vols de curta distància el 2019 a més de la meitat (55%) el 2023. A més, un de cada dos empleats espanyols (51%) ha allargat els seus viatges de treball quan se li ha permès, molt per sobre dels empleats del Regne Unit (32%) i Alemanya (46%).