El saló de turisme B-Travel, que es duu a terme cada any a Barcelona, ha rebut, enguany, la visita de 30.000 persones. L'organització es mostra satisfeta amb l'afluència de públic i considera que el B-Travel és "el saló de referència del turisme d'experiències". Situa en 200 el nombre d'expositors, que representen "més de mil empreses del sector, totes les comunitats autònomes espanyoles i 40 destinacions internacionals". Pel que fa a l'interès que han despertat les diferents destinacions, el turisme de proximitat a Catalunya i comunitats autònomes com Andalusia i Canàries han agradat molt als participants. En l'àmbit internacional, Itàlia, França, Polònia i destinacions més exòtiques com Cambodja, Xina, Indonèsia i els països de l'Àfrica subsahariana també han concentrat molta part de l'interès del públic.
Segons l'organització, "altres ofertes que han despertat l'atenció dels viatgers de B-Travel han estat les relacionades amb el turisme genealògic i l'industrial". Com ja és habitual, una de les àrees més concorregudes del saló ha estat l'espai B-Delicious en el qual, segons el comunicat que s'ha fet arribar a la premsa, "s'han servit més de 40.000 degustacions de més de 100 tapes des d’excel·lències i delícies de la regió de la Campània italiana fins botifarra dolça amb mel de Tossa de Mar passant pels motxis japonesos, el falàfel àrab o el shakshuka israelià".
Marta Serra, directora del B-Travel, assenyala que "B-Travel ha constatat que l'interès pel turisme experiencial segueix creixent i que el viatger català es caracteritza per ser un viatger que dona una gran importància a les vivències i a les sensacions, com ho demostra l'elevat nombre de visitants que ha registrat el saló". Serra ha concretat que "per això, la majoria dels expositors ens han transmès la seva intenció de seguir apostant per B-Travel com la gran plataforma de viatges per al mercat català".
Marta Serra: "el viatger català es caracteritza per ser un viatger que dona una gran importància a les vivències i a les sensacions"
En aquest sentit, les més de 100 ofertes i descomptes del B-Travel Passport o d'expositors com Altaïr, B the Travel Brand, Level, RACC, Renfe o Vueling han contribuït, també, a dinamitzar les contractacions en el marc del certamen.
La vessant professional, també protagonista
Finalment, la vessant professional ha adquirit un protagonisme més gran en aquesta edició amb diverses activitats, que, segons l'organització, "han congregat més de 1.000 professionals".
La jornada B-Travel.Font, on es s'ha debatut sobre l'impacte de la transformació digital en el sector turístic, ha comptat amb la primera edició de la TravelTech Startup Competition, organitzada per Innovation Hub Travel Edition, una iniciativa de Mobile World Capital Barcelona i el Gremi d'Hotels de Barcelona, i l'acceleradora d'empreses emergents Connector. El projecte Chartok-Hospitality Workplace, un programari específic desenvolupat a Barcelona per facilitar la comunicació interna entre els diversos departaments d'una cadena hotelera per a la resolució ràpida i eficient d'incidències, ha estat el vencedor.
El programa professional l'han completat els Professional Meetings, amb més de 300 reunions B2B entre visitants professionals i expositors; el Job Market Place de Barcelona Activa amb més de 70 entrevistes de treball entre empreses del sector i professionals en recerca de feina; i les jornades professionals de B-Industrial.