• Empresa
  • Volkswagen instal·larà la seva fàbrica de bateries a Sagunt

Volkswagen instal·larà la seva fàbrica de bateries a Sagunt

La planta crearà 3.000 llocs de treball i tindrà una capacitat de fabricació de 40 gigawatts per hora l'any

El CEO de Seat Wayne Griffiths i el president del consell d'administració de l'empresa, Thomas Schmall | EP
El CEO de Seat Wayne Griffiths i el president del consell d'administració de l'empresa, Thomas Schmall | EP
Redacción VIA Empresa
Barcelona
23 de Març de 2022
Act. 06 de Febrer de 2024

El grup VolksWagen instal·larà la seva fàbrica de bateries a Sagunt. Així ho ha confirmat el responsable de Tecnologia del consorci i president del consell d'administració de Seat, Thomas Schmall, durant la seva roda de premsa anual, en la que la companyia també ha presentat els seus resultats per a l'exercici.

La planta, que serà finançada amb els Fons Europeus mitjançant el PERTE de l'automoció, espera crear un total de 3.000 llovs de treball, i tindrà una capacitat de 40 gigawatts per hora a l'any. L'empresa es decanta per la localitat del País Valencià en part pels temps de fabricació, que havien d'encetar-se el 2026. També han valorat la formació del personal disponible, la capacitat portuària o l'entorn logístic del país com a seu de la nova planta.

El pla general d'electrificació de Seat constarà d'una inversió de 7.000 milions d'euros amb els seus partners i proveïdors. D'aquest capital, 3.000 milions d'euros es dedicaran a l'electrificació de les plantes de Martorell i Pamplona, amb el que el CEO de l'empresa Wayne Griffiths ha celebrat com "la inversió privada més important de la història de l'Estat".

La companyia espera estar preparada per a la fabricació completa del cotxe elèctric el 2026, quan hauria de començar l'activitat a la planta de bateries – una data que, com ha apuntat Schmall, dependrà de la concreció del Perte. Segons Griffiths, aquesta iniciativa hauria de servir perquè l'Estat esdevingui un "líder creïble en electrificació", cosa que dependrà de l'augment de vendes del cotxe elèctric en els pròxims anys i de la millora de les infraestructures de càrrega disponibles a les vies i ciutats de l'Estat.

Pèrdues creixents

Segons ha comunicat l'empresa, Seat acumula unes pèrdues totals de 256 milions d'euros, un augment interanual del 32%, uns 62 MEUR més que el 2020. El principal causant d'aquesta situació, segons ha explicat  Griffiths, ha estat la crisi dels semiconductors, que ha alentit la producció i afectat la capacitat de vendes de l'empresa.

La caiguda dels dividends de les seves participades també ha estat un factor clau per entendre l'augment de pèrdues. Els resultats negatius de la companyia arriben tot i un lleuger augment d'ingressos, fins als 9.256 MEUR, un 5,37% més que el 2020. El resultat d'explotació, per la seva banda, mostra pèrdues de 370,6 MEUR, substancialment inferior a les pèrdues de 417,7 milions d'euros de 2020.