• Empresa
  • Volkswagen i Ford s'arrisquen a elevades multes per incomplir els objectius de reducció de CO2

Volkswagen i Ford s'arrisquen a elevades multes per incomplir els objectius de reducció de CO2

Només Geely (Volvo, Polestar) i SAIC Motor (MG) estan per sota del llindar de 93,6 g/km segons la consultora Dataforce

L’any passat, Volkswagen va ingressar prop de 300.000 milions de dòlars | iStock
L’any passat, Volkswagen va ingressar prop de 300.000 milions de dòlars | iStock
Redacció VIA Empresa
Barcelona
23 d'Agost de 2024

Volkswagen i Ford són els fabricants de vehicles més exposats a sancions perquè es troben lluny de complir els objectius de reducció de CO2 marcats per la Unió Europea (UE) per a l'any 2025, segons un estudi publicat per la consultora de dades Dataforce.

A l'informe titulat Electrificació o fracàs: com els fabricants d'equips originals poden complir els objectius de CO2 per a 2025, Dataforce recorda que, el 2025, la UE endurirà significativament els objectius de CO₂ per als fabricants d'automòbils.

En el cas dels turismes, les emissions mitjanes de les vendes de vehicles nous han de caure per sota dels 93,6 g/km, davant els 116 g/km de 2024, fet que suposa una reducció del 19%. En el cas dels vehicles comercials lleugers (LCV) de fins a 3,5 tones, els objectius es reduiran de 185 a 154 g/km, la qual cosa suposa una reducció del 17%.

Per tant, Dataforce adverteix que si se superen aquests límits de CO₂ pot donar lloc a abundants multes, que es calculen multiplicant l'excés de CO₂ en g/km i el volum de matriculació per 95 euros. En el cas dels grans grups de fabricants d'equips originals, això pot suposar sancions de centenars de milions d'euros.

Les marques que compleixen

La situació per al següent any es mostra preocupant per a la majoria de grups automobilístics a la UE, ja que, entre tots els fabricants amb motors de combustió interna en la seva gamma de models, només Geely (Volvo, Polestar) i SAIC Motor (MG) estan per sota del llindar de 93,6 g/km, segons recull Europa Press. Després d'ells, Toyota (105 g/km) i BMW (106 g/km) necessiten una reducció comparativament moderada, però tots els altres (Stellantis, Renault, Nissan, Mitsubishi, Hyundai, Daimler) hauran de fer esforços significatius.