• Empresa
  • El decret de les VTC força a Moove Cars a fer un ERO per a 730 treballadors

El decret de les VTC força a Moove Cars a fer un ERO per a 730 treballadors

La companyia justifica els acomiadaments per les mesures "discriminatòries i desproporcionades" que fan "inviable" el seu servei

Cotxes VTC a la Diagonal de Barcelona durant les protestes | ACN
Cotxes VTC a la Diagonal de Barcelona durant les protestes | ACN
ACN
Barcelona
05 de Febrer de 2019
Act. 05 de Febrer de 2019

L'empresa del sector VTC Moove Cars ha presentat un ERO de suspensió per a 730 treballadors, segons fonts del Departament de Treball. Es tracta del primer que arriba a mans de la Generalitat després que Uber i Cabify comuniquessin que cessaven l'activitat, coincidint amb l'entrada en vigor del decret del Govern que regula el sector i que estableix, entre d'altres, la precontractació del servei en 15 minuts d'antel·lació o la prohibició de la geolocalització i l'estacionament al carrer.

La companyia ha confirmat l'acomiadament de 730 persones en un comunicat  i ho ha justificat per les mesures "totalment discriminatòries i desproporcionades" de la nova normativa que regula els VTC i que fan "inviable" el seu servei.

Moove Cars ha assegurat que el decret del Govern els "aboca a finalitzar l'activitat a Barcelona", tot i haver "posat tots els esforços per revertir la situació i evitar els acomiadaments", segons ha remarcat. "La Generalitat ha legislat sense entendre el sector ni els efectes per a Moove Cars, com a transportista, o per a les plataformes, que com s'ha confirmat s'han vist abocades a desactivar el seu servei de mediació en el transport de viatgers de vehicles de fins a nou places", ha criticat la companyia, que ha explicat que "lamentablement, la sortida de Moove Cars implicarà l'acomiadament d'un total de 730 persones que treballen a aquesta companyia a la ciutat [de Barcelona]".

D'altra banda, la companyia ha dit que "sorprenentment" la normativa no afectarà les aplicacions mòbils i emissores de taxi que "a la pràctica operen igual que els serveis d'Uber i Cabify" amb precontractació. Segons Moove Cars, els propietaris de llicències VTC estan en una situació de "clar desavantatge i de competència deslleial". La companyia sosté que la marxa de les plataformes VTC de Barcelona "limitarà la llibertat d'elecció dels ciutadans en matèria de transport" i "representarà una passa enrere com a ciutat en el seu posicionament internacional i deteriorarà la imatge de Barcelona com a ciutat global i promotora de l'economia digital".