Vueling, Iberia i Ryanair acaparen la meitat de les reclamacions a aerolínies a l'estiu

Les tres companyies aèries són les que duen a terme un major nombre d'operacions a Espanya, fet que explica en part que rebin un nombre tan elevat de queixes

Un centre d'operacions de Vueling | ACN Un centre d'operacions de Vueling | ACN

Vueling, Iberia i Ryanair són les tres aerolínies que més reclamacions han generat aquest estiu, sumant el 52% del total de queixes que s'han dirigit contra aquest tipus de companyies a causa de retards, cancel·lacions de vols, sobrereserva de vols o pèrdues i danys en els equipatges, segons dades de Reclamio. Les tres companyies aèries són les que duen a terme un major nombre d'operacions a Espanya, fet que explica en part que rebin un nombre tan elevat de queixes, segons ha explicat l'entitat en un comunicat.

Per tercer any consecutiu, Vueling és l'aerolínia amb més reclamacions de l'estiu, amb el 23,1% del total

Tanmateix, també ha apuntat a l'habitual saturació estiuenca dels aeroports espanyols, les escales curtes, la sobrecàrrega d'hores de la tripulació, l'habitual overbooking de les aerolínies low cost i les vagues de personal com a altres raons del nombre final de reclamacions que rep una aerolínia.

Per tercer any consecutiu, Vueling és l'aerolínia amb més reclamacions de l'estiu, amb el 23,1% del total, una dada que empitjora el registre de 2023, quan va acaparar el 18,5% de les queixes. La segueixen fins a completar el top 5 Iberia (17,7%), Ryanair (11,2%), Volotea (9,8%) i TAP Portugal (5,3%).

Més info: Wizz Air, la "discreta" aerolínia que provoca més d'un maldecap al Prat

Les següents companyies aèries ja es troben a una distància considerable i han generat un nombre de queixes molt menor: Binter Canàries (3,9%), Transavia France (3,7%), Air Europa (2,6%), easyJet (2,3%) i Lufthansa (1,8%).

Més informació
La història d'amor (i desamor) de Ryanair amb Catalunya
Avui et destaquem
El més llegit