La decisió de Vueling sobre si prescindeix o no dels serveis de terra d'Iberia arribarà abans de l'estiu que ve. L'aerolínia de baix cost es planteja canviar d'empresa de handling o autogestionar el servei per les afectacions que han tingut les vagues del personal d'Iberia entre juny i setembre. Vuelgin va cancel·lar 400 vols només a l'Aeroport del Prat i atribueix la majoria de suspensions a les protestes dels treballadors d'Iberia.
Calum Laming, el director del departament de clients de Vueling, ha anunciat en una roda de premsa que la decisió es prendrà abans de l'estiu, però que si finalment s'opta per autogestionar el servei de terra, el canvi no es farà durant els mesos amb més operacions del 2020, la temporada d'estiu. Ara, 15 anys després de néixer, la companyia és "més madura i robusta".
Abans d'implantar un nou servei d'aquestes magnituds a l'aeroport de Barcelona -el principal hub de Vueling- es provaria en altres infraestructures de menor importància per a l'aerolínia de l'Estat espanyol o de la resta d'Europa.
Moltes cancel·lacions a l'estiu
Aquest estiu passat, Vueling ha cancel·lat un total de 400 vols a Barcelona. D'aquests, assegura que 316 han estat a causa de les protestes dels empleats d'Iberia, mentre que les 84 cancel·lacions restants les atribueix a altres factors, entre els quals la mateixa companyia destaca les condicions meteorològiques.
Laming ha indicat que no es plantegen demanar indemnitzacions pels vols que no han pogut enlairar-se per culpa de les vagues a Iberia. Les dues aerolínies pertanyen al mateix grup, IAG. Vueling atribueix una major afectació dels seus vols a Barcelona perquè és l'aeroport on més opera. Laming descarta que sigui perquè s'hi produeixen més protestes que en altres: "També hi ha vagues a França, Itàlia i en altres països".
Pel que fa el balanç de l'estiu, el directiu de Vueling ha dit que estan satisfets perquè han millorat un 8% la puntualitat, fins al 80,1% dels vols, i han tingut una regularitat del 99,6% al Prat.