El fabricant de carregadors elèctrics Wallbox va generar uns ingressos de 32 milions de dòlars (27 milions d'euros) durant la primera meitat del 2021, quatre vegades més respecte al mateix període de l'any passat i un 30% més en comparació amb tot l'any passat. La companyia amb seu a Barcelona atribueix aquests resultats al fort creixement en els mercats internacionals, especialment als Estats Units, on recentment va arribar a un acord amb el grup SunPower per fomentar la instal·lació de carregadors a les llars. Per altra banda, l'empresa va ampliar la seva presència a 67 països i gairebé va duplicar la seva plantilla, formada ara per 643 treballadors, segons ha informat aquest dijous en un comunicat.
Un dels productes que més va contribuir al creixement de Wallbox va ser el carregador 40Amp Pulsar Plus, apte per a la càrrega de vehicles elèctrics. La companyia celebra la rebuda que ha tingut als Estats Units –disponible des del febrer passat- i la bona marxa de les vendes als mercats europeu i australià.
De cara a la segona meitat de l'any, la companyia confia a seguir mantenint el ritme de creixement i superar els objectius fixats per 2021. L'empresa espera que el carregador Quasar –un carregador bidireccional per a la llar- continua tenint una bona rebuda a Europa i que el carregador de nova generació 48 Amp Pulsar Plus entri amb força al mercat nord-americà gràcies a l'acord amb SunPower.
També cal destacar l'acord que va assolir el grup amb Iberdrola, que instal·larà mil carregadors de Wallbox al conjunt de l'Estat. Per cobrir tota aquesta demanda, la companyia ja ha posat en marxa la construcció d'una nova planta de bateries a la Zona Franca de Barcelona i està buscant una localització per aixecar una nova fàbrica als Estats Units, unes instal·lacions que preveu que estiguin en marxa de cara a la segona meitat del 2022.
En paral·lel, Wallbox prepara el seu debut a borsa després de fusionar-se amb el vehicle inversor estatunidenc Kensington Capital Acquisition. L'acord entre els dos grups valora Wallbox en 1.200 milions d'euros, el que converteix el grup català en una empresa unicorn (valorada en més de 1.000 milions d'euros).