Wallbox va registrar unes pèrdues de 33,7 milions d'euros en el tercer trimestre del 2024, davant els 28,3 milions del mateix període de l'any passat. D'aquesta manera, la multinacional catalana ha ampliat el resultat negatiu un 19% anual, tal com ha informat en un informe. Si es compara amb el trimestre anterior, entre abril i juny les pèrdues van ser de 25,3 milions d'euros. Tot plegat ha succeït en un context d'incertesa per la lentitud de la transició a la mobilitat elèctrica al sector.
Ara bé, pel que fa als ingressos, es van situar en els 34,7 milions en el tercer trimestre, un 7% més que el mateix període del 2023. De fet, si es revisa tot el que portem d'any, l'empresa ha facturat un 26% més, fins als 126,6 milions. En aquest sentit, fonts de la companyia han assegurat que cal tenir en compte que els resultats financers d'aquest any inclouen també els comptes d'ABL, la firma líder de càrrega de vehicles elèctrics a Alemanya, que l'empresa va adquirir el 2023.
Wallbox espera tancar l'any amb uns ingressos d'entre 40 i 45 milions d'euros, incrementar el marge brut fins al 38% i 40% i un ebitda d'entre set i deu milions negatius
D'altra banda, el marge brut ha baixat fins al 23%, una xifra "més baixa del que s'esperava" a causa de provisions d'inventari de components adquirits que havien quedat obsolets. Segons ha detallat en una trucada amb inversors el director financer de Wallbox, Luis Boada, la provisió ascendeix a 4 milions d'euros.
Wallbox espera tancar l'any amb uns ingressos d'entre 40 i 45 milions d'euros, incrementar el marge brut fins al 38% i 40% i un ebitda d'entre set i deu milions negatius. D'altra banda, Asunción ha explicat que continuen esperant fer un break even al llarg del 2025. "2025 ha de ser un any positiu", ha afirmat durant la trucada amb analistes.
El mercat dels vehicles elèctrics, "encara sota les expectatives"
Alhora, el conseller delegat de la companyia, Enric Asunción, ha admès que el mercat dels vehicles elèctrics continua estant "sota les expectatives". Amb tot, ha remarcat que la diversificació geogràfica i de productes estan compensant els comportaments més moderats. En aquest sentit, han destacat el comportament "excepcional" del mercat nord-americà, on s'ha registrat un creixement d'ingressos del 45% interanual, superior al creixement del mercat del vehicle elèctric. En canvi, el mercat europeu ha sigut dèbil en totes les categories de productes.
"Ens enfrontem a una transició cap als vehicles elèctrics més lenta del previst, però creiem que el potencial a llarg termini de la indústria dels vehicles elèctrics segueix sent sòlid", ha assegurat Asunción.
Davant la volatilitat del mercat del vehicle elèctric, l'objectiu de la multinacional catalana serà ara "alinear l'estructura de costos amb la demanda actual" per impulsar el camí cap a la rendibilitat. La companyia introduirà una nova estructura organitzativa basada en unitats de negoci per "adaptar l'enfocament de manera més efectiva a cada segment".