• Empresa
  • Zara acapara el 40% de les vendes de les rebaixes

Zara acapara el 40% de les vendes de les rebaixes

Madrilenys catalans i aragonesos són els que realitzen més compres durant aquest període

Una de les botigues Zara
Una de les botigues Zara
Europa Press
Madrid
18 de Setembre de 2017
Act. 18 de Setembre de 2017

Zara, Primark, H&M, Mango i Cortefiel són les marques més beneficiades de les rebaixes d'estiu acaparant la major part del negoci, segons l'estudi Fintonic Consum de moda: Rebaixes 2017, que revela que, tenint en compte aquestes cinc empreses, la marca d'Inditex s'erigeix com la gran triomfadora, amb el 40% de les vendes.

 

Així mateix, pel que fa a l'any anterior, Zara i Primark són les cadenes que més han augmentat el seu negoci, mentre que el tiquet mitjà més alt l’obté Cortefiel, amb 73 euros.

Quant al nombre de visites, Zara i Primark també repeteixen com a líders per als compradors i compradores. La divergència sorgeix en el tercer lloc, que és ocupat per Cortefiel en el cas dels homes, mentre que les dones es decanten per Mango.

 

Quatre de cada cinc espanyols han acudit a les rebaixes aquest estiu i cadascun d'ells s'ha gastat de mitjana 130 euros en roba i complements. No obstant això, aquesta xifra suposa un 6% menys que l'any passat, segons l'estudi, que mostra a més que entre l'1 de juliol i el 31 d'agost s'han realitzat una mitjana de quatre compres i en cadascuna d'elles el tiquet mitjà ha estat de 36 euros, també un 6% menor que en 2016.

Segons el parer de Fintonic, la progressiva caiguda en les vendes en les últimes campanyes de rebaixes és un fet que pot estar motivat per la desorientació que provoca en el consumidor la liberalització dels períodes de descomptes, la qual cosa comporta que s'ampliï el temps d'aquestes ofertes i es distribueixi més la despesa al llarg de l'any.

Les dones, principals compradores

Les dones entre 25 i 44 anys i residents en grans nuclis urbans són el perfil més comú entre els clients de les rebaixes, amb una inversió de 141 euros i una mitjana de 36 euros en cada compra, mentre que els homes són més conservadors i destinen 120 euros a la les compres en rebaixes.

Encara que acudeixen menys assíduament als comerços, gasten dos euros més en cadascuna de les seves compres que les dones, és a dir, 38 euros.

Els residents a Navarra, País Basc i Comunitat de Madrid són els que més diners dediquen a comprar roba i complements en rebaixes, amb 149 euros, 145 euros i 143 euros, respectivament.

No obstant això, segons l'estudi, la tradició d’anar de rebaixes sembla tenir més arrelament a Madrid, doncs vuit de cada deu madrilenys va realitzar alguna compra durant aquest període.

Per contra, els canaris i els de La Rioja, tots dos amb 114 euros, i els catalans, amb 117 euros són els que menys despesa han realitzat en aquesta campanya.

A més dels madrilenys, els catalans i els aragonesos són els que realitzen més compres. En l'extrem oposat, La Rioja, Astúries, Balears o Andalusia es troben entre les regions en les quals els ciutadans es mostren més reticents a les rebaixes.