
Zara ha estat l'única firma espanyola que figura entre les 100 marques més valuoses del món després de créixer un 27%, la qual cosa ha portat al vaixell insígnia d'Inditex a escalar 24 posicions des de l'edició anterior, fins a la posició 70.
Inditex va presentar els seus resultats fa uns dies amb un benefici net de 1.294 milions d'euros durant el primer trimestre del seu exercici fiscal 2024-2025 (entre l'1 de febrer i el 30 d'abril), la qual cosa suposa un increment del 10,8% respecte a un any abans.
El grup va tornar a aconseguir nous rècords, però va moderar el seu ritme de creixement en vendes, amb el menor augment des de la pandèmia.
Un benefici net de 1.294 milions d'euros durant el primer trimestre del seu exercici fiscal 2024-2025
Nike manté la seva posició com a marca número 1 en roba, tot i que la distància amb els seus competidors s'ha reduït, segons l'informe Kantar BrandZ sobre les firmes globals més valuoses, en la seva edició d'enguany.
En aquest context, Apple, Google, Microsoft, Amazon i McDonald's han ocupat el top 5 de les marques més valuoses del món, la qual cosa reflexa, en part, l'important paper que té la tecnologia en la vida quotidiana.
En concret, Apple ha marcat una fita històrica en convertir-se en la primera firma del món amb un valor de marca d'un bilió de dòlars, liderant el podi per tercer any consecutiu, seguida de Google (753.474 milions de dòlars), Microsoft (712.883 milions de dòlars) i Amazon (576.622 milions de dòlars).
Nike manté la seva posició com a marca número 1 en roba
La cinquena posició és ocupada per la marca McDonald's (221.902 milions de dòlars), amb èxit recolzat per la seva contínua innovació, incloent-hi l'ús d'intel·ligència artificial (IA) en aplicacions com pantalles de menú dinàmiques, i la sisena posició és per a Nvidia (201.840 milions de dòlars), que puja 18 posicions amb un augment del valor de marca del 178%.
Facebook, per la seva part, torna al top 10 després d'un any d'absència, mentre que Oracle s'estrena entre les 10 marques més valuoses del món per primera vegada.
La classificació Kantar BrandZ d'enguany subratlla la resiliència de les principals marques, amb el valor total de les marques del Global Top 100 assolint un creixement del 20%, arribant als 8,3 bilions de dòlars, a prop del màxim obtingut el 2022 de 8,7 bilions de dòlars.
Des del seu llançament el 2006, el valor de marca del Global Top 100 ha augmentat un 474% i el llindar per unir-s'hi al top 100 ha augmentat un 354%, de 4.000 milions de dòlars a 19.000 milions de dòlars.