La primera edició conjunta d'Alimentaria i Hostelco arriba aquest dilluns carregada de novetats: croquetes de calçots i de gintonic, pizza de KitKat (unió Telepizza i Nestlé), confeti de pernil i xoriço, entrepà de calamars al forn o les olives esferificades d'Albert Adrià... La clau de tot plegat és la salut (com menys sucre, sal i greix, millor), el bon gust i l'atractiu.
Ara bé, què hi ha darrere de tots aquells productes que comprem? O més aviat, qui? Tant en volum de facturació com de plantilla, el grup de totpoderoses multinacionals és molt selecte. Segons un rànquing elaborat per Business Insider, el top 10 mundial és el següent: Nestlé, PepsiCo, Unilever, Cocacola, Danone, Mars, Mondelez, Danone, Associated British Foods, General Mills i Kellogg's.
De menys a més, la seva facturació es mou entre els 11.000 milions d'euros i els 81.000 milions d'euros.
Les empreses líders de l'alimentació
Mentrestant, Alimentaria 2018 seguirà alimentant la innovació amb llenques sense carn, batuts de cacau sense llet, carnis deshidratats, snacks vegans o cerveses artesanes sorpresa. Els més grans no s'ho perdran. Bon profit!