27
de Gener
de
2015
Act.
27
de Gener
de
2015
La Unió Europea ha de donar una resposta conjunta de "sí o no" a les empreses d'economia col·laborativa com Uber, que ofereix un transport individual alternatiu al taxi. Així ho ha assegurat aquest dimarts l'eurocomissària de Mercat Interior, Indústria, Emprenedoria i Pimes, Elzbieta Bienkowska, durant una trobada al Fórum Europa de Madrid. Bienkowska ha admès que la Comissió Europea ha d'anar "amb molt de compte" amb aquests temes, perquè cada país aplica una norma diferent, i mentre estats com Espanya prohibeixen Uber, d'altres "li donen la benvinguda". "Aquest és el problema, que no tenim un mercat únic per això", ha lamentat l'eurocomissària.
Bienkowka ha dit que no sap quina pot ser la resposta final de la Comissió Europea a aquest tipus d'empreses, però ha remarcat que ha de ser conjunta i acabar amb un "sí o no". Amb tot, també ha volgut treure ferro a les diferències entre els estats de la UE, i ha dit que són "molt majors" fins i tot, dins dels Estats Units.
Empreses com Uber, especialitzada en el transport individual, o Airbnb, que connecta usuaris per oferir allotjament a cases particulars, s'enfronten a batalles legals en alguns països perquè funcionen en el marc de l'anomenada economia col·laborativa, que en molts casos no està regulada. Sectors com el del taxi o el de l'hostaleria s'oposen a aquestes companyies que posen en contacte conductors o propietaris de pisos, ja que consideren que els fan competència deslleial perquè no apliquen el mateix tipus de reglament.
Bienkowka ha dit que no sap quina pot ser la resposta final de la Comissió Europea a aquest tipus d'empreses, però ha remarcat que ha de ser conjunta i acabar amb un "sí o no". Amb tot, també ha volgut treure ferro a les diferències entre els estats de la UE, i ha dit que són "molt majors" fins i tot, dins dels Estats Units.
Empreses com Uber, especialitzada en el transport individual, o Airbnb, que connecta usuaris per oferir allotjament a cases particulars, s'enfronten a batalles legals en alguns països perquè funcionen en el marc de l'anomenada economia col·laborativa, que en molts casos no està regulada. Sectors com el del taxi o el de l'hostaleria s'oposen a aquestes companyies que posen en contacte conductors o propietaris de pisos, ja que consideren que els fan competència deslleial perquè no apliquen el mateix tipus de reglament.